Nikkor AF-S DX 35/1.8G


Efter en extremt lång väntan dök den äntligen upp, mitt lilla objektiv! Mitt allra första, efter kitobjektivet då. Spännande! Så fort jag hade monterat det på kamerahuset slängde jag på mig skorna och testade litegrann. Ovant så här i början, dessutom finns det i princip ingenting att knäppa på på våran tomt, så det gick rätt fort. Dock hann jag i alla fall upptäcka att skärpan är hundra gånger bättre och att autofokusen är hundra gånger snabbare. Tänk vad roligt att springa runt med kameran runt halsen i sommar med det där objektivet på, knäppa folk och natur. Längtar som en get, är vad jag gör.

Ska kika om bilderna jag knäppte var nåt att ha, isåfall redigerar jag på en gång och lägger upp lite smakprov. Annars får ni vänta tills jag hittat något skojigt motiv. Tyvärr skulle inte kusin Stina till mormor idag, annars hade jag kutat upp dit och fotat upp i princip hela minneskortet.

Adjö för stunden!
- h. ståhl
Camilla

Bra där Hanni.

2009-04-28 @ 19:17:42
URL: http://camillavikstrom.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0