muffinman


Har lovat mormor att baka massa muffins till kägelholmen igen så jag tänkte dra på ordentligt och testa massa nya recept. Riktigt lyckat, faktiskt. Hittade nämligen en tokbra receptsida, Dagens Muffin.

Först testade jag ett recept som fått väldigt bra betyg, kokosmuffins. Var tvungen att provsmaka en och de var faktiskt rysligt goda, smakade som kokostoppar, en annan favorit.





Sen kom bottennappet. Skulle testa att göra banan-blåbär-och-hallon-muffins, dom såg så maffiga och muffinsiga ut. Smakade pest. Hade råkat glömma sockret. Viktigaste ingrediensen. Helt värdelöst. Usch, dom som var så dryga att baka också. Typiskt mig. Så här såg de ut i alla fall:



Sen stack mamma och jag med kokosmuffinsarna till käglan,  åkte och handlade hårfärg och stack sen på konsum och köpte ingredienser och muffinformar. Efteråt blev det sista muffinsreceptet, muffins med vit choklad. De blev goda men små.



Kanske inte det mest intressanta inlägget men hellre det än inget. Jepp.
Emilia

Mums! Vilka härliga bilder. Du är jätteduktig på att fotografera :) kram

2009-07-30 @ 13:25:22
URL: http://www.acupofemilia.blogspot.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0