with your name tattooed across my heart


Tänkte tipsa om lite musik som jag spelat mest den här veckan. Bara att tacka och ta emot. Och bara för att jag är en riktig musiclover tänkte jag skriva en liten rad om varje låt med vare sig ni vill eller inte + min favoritbit ur texten.
Enjoy. 

Five for fighting - The Riddle
Lyssnat på dom länge nu, men den här låten är ny i samlingen. En av de bästa, faktiskt. Spelades i slutet av ett avsnitt av Criminal Minds, titeln passade som handen i handsken till handlingen i avsnittet för övrigt. Anywho, så hörde jag på en gång att det var Five for fighting, sångaren har en väldigt speciell röst, så jag letade mig till den på spotify och vips!
"There's a reason for the world - you and I"

The Script - Before the worst
Har lyssnat rätt mycket på The Script innan med, speciellt en låt, en av mina favoritlåtar of all time - Breakeven. Men så råkade jag höra den här på ett avsnitt av Entertainment Now och nu ligger även den i min spotifyplaylist. Ny musik gör en glad.
"With your name tattooed across my heart"

Tomas Ledin - Vi ska gömma oss i varandra
Jag har kommit underfund med att det här är en av de bästa Ledin-låtarna nånsin. Det är lite "I natt är jag din"-feeling över den. I like. Typisk sommarnattsmysmusik.
"Vi ska gömma oss i varandra långt ifrån alla andra
där ingenting runt omkring kan störa oss två"


Tomas Ledin - Din vän i alla fall
Försöker plugga in de nya Ledin-låtarna inför konserten den åttånde augusti, och har fastnat lite för den här. Har ingen aning varför, är absolut inte en av de bästa låtarna med honom. Tycker bara melodin är så härlig på nåt vis. Som sagt, kan inte sätta fingret på det riktigt.
"Tänk alla år
Den där gången, ja, det var längesen"


Miley Cyrus - The Climb
Nästan så man skäms, har alltid avskytt Miley och hennes läskiga pipa, men den här låten föll jag för pladask. Texten och melodin, helt klockers.
"My faith is shaking but I
I gotta keep trying
Gotta keep my head held high"


Imogen Heap - Hide and Seek

Har lyssnat på den här länge men aldrig tröttnat. Är så lymla unik. Har nog alltid funnits på min mp3/ipod sen jag laddade hem den första gången. Sinnessjukt bra låt.
"Oily marks appear on walls where pleasure moments hung before the takeover"

Melody Club - Wildhearts
Har toknött MC de senaste veckorna, så gälet bra, men för att inte göra listan på tok för lång tänkte jag tipsa om en låt kanske inte så många känner igen. Råkade höra den på spotify en gång - poff, så var jag fast.
"You can take what you want but you can't have my heart"

Måns Zelmerlöw - Whole new world
Fastnade för den när jag lyssnade på P3 för ett tag sen när Peter Magnusson var nåt slags sommarpratar-aktigt. Lite kul, inte nån låt man tänker att han skulle tipsa om direkt. Men den är störtskön, mysig och lite småudda.
"My wrinkles will look better with you"

Shawn Hlookoff - She could be you
Råkade fastna vid ett gammalt Kyle XY-avsnitt på tv idag. En av de bästa, till och med. Så spelades den här låten flera gånger och jag fick ett återfall. Den är ju så galet bra. Inte klokt vad jag nötte den under med Kyle-period. Nu har jag åkt dit igen.
"Every time I look, I get shivers down my spine"

...Och så en sista låt. Usch, vad många det blev. Förlåt, ingen kommer orka varken läsa eller lyssna. Typiskt.

James Blunt - Carry your home

Folk verkar fortfarande hakat upp sig på hans "You're beautiful" och tycker han är dålig för att de av nån anledning tycker den är dålig. Jag tycker den är underbar, hur sönderspelad den än är, men det är en annan femma. Den här låten är nämligen ännu bättre. James Blunt har så gälet många bra låtar egentligen. Upptäckte den här senast. Awesomeness.
"Trouble is her only friend and he's back again"


Så där ja, det räcker och blir över.
Må så gott.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0