körslaget


Ikväll börjar en ny säsong av Körslaget. Inte klokt vad roligt det ska bli! Det är så roliga körledare i år, kommer nog vara svårt att hitta bara en favorit, kommer troligen få flera, helt klart.



Rastlös som jag är sitter jag och tycker och tänker om kvällens startfält.

1. Andreas Lundstedt med kör
Disco inferno - The Trammps
Helt klart tråkigaste körledaren av alla dessa sju. Opersonlig låt också. Får se ikväll om det blir nå ös, men njäe va.


2. Amy Diamond med kör
Baby Goodbye - EMD
Lite spännande att se om en sjuttonåring kan leda en kör på ett bra sätt. Nåt säger mig att hon kan det. Sen gillar jag ju Baby Goodbye också så hoppas dom inte massakerar den.


3. Stefan Nykvist med kör
Jag ringer på fredag - Sven Ingvars
Den gälna keyboardisten från Lars-Kristerz ska leda en kör. Kommer antingen bli storsuccé eller flopp, tror jag. Vettetusan vilket av dom det blir dock.


4. Caroline af Ugglas med kör
The ketchup song - Las Ketchup
Alltså Caroline af Ugglas. Vilken lymla stjärna. Hon är ju så härlig. Och att välja The Ketchup Song som första låt, herregud. Detta måste bli kanoners.


5. Ola med kör
Viva la vida - Coldplay
Har läst att han ska ha en manskör. Det är coolt. Annars kan ju körerna bli så lika liksom, tråkigt. Kul med nån som bryter av lite! Låten är underbar så döda den inte tack.


6. Rigo Pencheff med kör
I know you want me - Pitbull
Kul med en Rinkeby-kör på nå vis, haha. Ingen aning om vad det är för låt men jag hoppas lite att de gör den bra. Rigo är skön.


7. Roger Pontare med kör
Pride - U2
Jag gillar Pontare, haha. Jag gillar U2 också, men just den där låten är jag inte särskilt förtjust i faktiskt. Men det går la bra ändå kan tänkas.

 

Nu ska jag fortsätta att mysa i mitt nystädade och avskalade rum.
Uuuuuuja.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0