lördagsmusik


Tänkte ju komma ikapp med allt film- och serietittande idag när jag äntligen var ensam hemma och kunde ta det lugnt och bara mysa. Men icke. Jag knäppte igång Carolas julskiva på spotify och började städa istället. Vad är det för fel på mig? Jag är bannemig en gåta för vetenskapen.

Nu fick jag en liten inredningssvacka, blir inte nöjd med mitt dekorerande i rummet... Attans. Men det gör att jag fick stor lust att länka till veckans topp 5 musikplaylist. Bra va? Jag vet. Här kommer dom, utan inbördes ordning. (Klicka på namnet för att öppna låten i spotify)

Brandi Carlile - The Story
Hörde den första gången när Moa sjöng den på Idol. Gillade inte henne nåt vidare, men fastnade oerhört för låten och letade upp den på spotify. Så sinnessjukt bra. Lyssna är ni hygglo.

Ulrik - En vanlig dag
Såklart. Har nog spelats mest hela veckan. Feelgood eller vad!

Sarah Dawn Finer - Moving on (Naked Version)
Hon har inte hela skivan med på spotify tyvärr så jag kunde inte länka Standing Strong, men den här fanns. Som de flesta kanske vet så tokälskade jag Moving on i Melodifestivalen, och så hittade jag den här versionen nu. Akustisk och lugn och perfekt. Finns med på skivan som hidden track på sista låten upptäckte jag till min förtjusning!

Blue October - 18th floor balcony
Vet inte om jag tipsat om den här innan, men det här ska ni veta, det är magi. Listen and be amazed.

Joshua Radin - Sundrenched World
Självklart måste jag ju ha med Joshua på ett hörn. Åker ju den 13:e och ser honom! Längtar som en häst.

Så, varsegod. Nu måste jag ta itu med mina städproblem, sen skämma bort mig med lite nya avsnitt av How I met your mother tror jag. Adjöss.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0