rest in peace


Min kära Pocahontas-VHS som jag haft i min ägo sedan den kom ut skulle jag tippa, d.v.s 1995, har nu sjungit på sista versen... Fick världens ryck att ha myskväll till den ikväll - tände ljus, fixade te och clementiner och kurade ihop mig under en filt. Knäpper på filmen - och vad händer? Jo bilder blir alldeles brusig. Går inte att kolla på. Pappa inspekterade filmen och kontaterade att den var helt kaputt.

Kikade lite vad den kostar att köpa på DVD (inte som att jag kan vara utan en pocahontas-film heller, jag är för friden uppväxt med den, haha), men eftersom att den utgått kostar den multum. Eller ja, kollar man på tradera kostar den typ 99, men det har jag inte råd med heller. Tror jag är tvungen att fixa den på nåt annat vis, mer eller mindre lagligt... Så är det bara! Den och Skönheten och Odjuret kan man inte vara utan, därmed basta.

Nu vetetusan vad jag ska kolla på. Teet är kallt, måste gå upp och micra. Hela stämningen förstörd. Typiskt.

Mel

Ah! Det var typ.. Länge sen jag såg Pocahontas. :o Stackars mig!

2009-10-10 @ 18:55:46
URL: http://melflickan.blogg.se/
Pappa

Ska du inte tala om att pappsen har fixat en ny(begagnad)

2009-10-12 @ 09:26:19

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0