VECKANS SJU, 100320


Få verkar inse detta, men jag måste ha världens bästa musiksmak... Och jag tycker synd om er stackare som inte förstått det än och inte fått nys om vissa låtar. Lite dubbermoral i och med att jag hatar när alla börjar lyssna på en låt jag lyssnat på i hundra år och den är "min egen", men i alla fall.

Inte för att nån kommer orka lyssna, men här har ni sju låtar, en för varje veckodag. Närå, tänkte bara ta fem men jag kunde inte sålla bort mer än så här. Bilden nedanför är en länk till spotifyplaylisten så klicka på den bara.


I'm So Happy - Salem
- Enda låten förutom "Keep On Walking" jag fastnat för på nya skivan... Blev lite paff att jag inte hittade fler än så. Men så tog det ju i och för sig ett tag för mig att ta till mig låtarna på förra albumet också så jag antar att jag bara behöver ge det lite tid, även om jag gillar soundet bättre på de två första albumen. ANYWHO så är den lagom och mysig. Typisk Salem och det är ju bara plus.

Älskade Ängel - Bert & Heman Hunters
- Barndom. Kommer ihåg hur jag brukade dansa till den här när jag var liten hemma hos mormor och morfar. Så sjukt härlig dänga, kommer aldrig tröttna på den. True story. Hundra av hundra toasters.

Hon Kommer Med Solsken - Östen Med Resten
- Kanske världens härligaste lyckopiller. Jag blir bara så bubblig och sprallig och POFF så försvinner alla bekymmer för två minuter och femtiofem sekunder så fort jag hör den. Galet många år sen jag lyssnade på den sist också, tur att jag återfann den.

Bara Du Och Jag - Balsam Boys
- Även detta en gladlåt utan dess like. En låt jag heller inte kan tröttna på även fast jag lyssnat på den med jämna mellanrum sen den var med i Mello 2000. Shit, det är TIO ÅR SEN. Inte klokt! Men man måste sjunga med i 90% av alla ord, annars är det lite lika kul. En klassiker, helt klart.

The Funeral
- Band of Horses
- Från tioårig klassiker till nykomling. Eller ja, låten är inte så galet ny men jag hittade den bara alldeles nyss. För någon minut sen. Den är med på "One Tree Hill - Road Mix"-skivan där det i princip bara är massa bra musik, så inte så konstigt att jag skulle fastna för denna också. Typiskt One Tree Hill-sound, vilket jag är rysligt svag för. bra fynd, bra fynd.

She Is Love
- Parachute
- Ännu en One Tree Hill-låt, fast den här hittade jag för någon vecka sen när jag såg på säsong 6. Fastnade för den när den spelades i en scen, rotade fram den på oth-music.com och på den vägen är det. Lugn låt, fin text, akustisk gitarr och fin pipa är receptet för framgång och den här sången har det.

Summerbreeze - Johnossi
- Vet att den här är gammal och de flesta redan hört den men i alla fall. Samma som ovan - Lugn låt, bra text, bra pipa och akustisk gitarr. Vinnande koncept. Oerhört bra. Väldigt oerhört bra. Somrigt mysigt.


Äh, gonatt!
M I C H E L L E

Hej! :)

Skulle du kanske vilja vara med i min fototävling med temat vänskap?



Kram, Michelle

2010-03-23 @ 19:35:45
URL: http://michellepaine.blogg.se/
Chanandler Bong

OCH MUSKLERNA I DIN FASTA STJÄRT FÅR MITT BLOD ATT STRÖMMA TILL

DITT HÅR ÄR VILT SOM ETT PINAT HAV; JAG KAN INTE SITTA STILL.



Min törst till musik är osläckbar. Detta är inte särskilt bra när datorn inte är hemma. Måste ringa OnOff-service och se var den håller hus. Vill ladda iPoden. Lägga in nya spännande låtar och album. Leta upp låtarna du tipsat om. Buhu.



Jag har lånat boxset av Vänner från Daniella, alla tio säsonger. Hon köpte dem i September förra året och har sedan dess fnissat åt nånting hon minns från serien, förklarat att "det är är den där scenen från Vänner du vet" och insett att jag inte har nån aning om vad hon pratar om. Så nu har jag fått låna den. Är på säsong 5 och är både förtjust och förkrossad över att Chandler och Monica finner varandra.

2010-03-25 @ 10:32:27
Emelie

Måste bara säga att du tar väääldigt fina bilder och jag kommer lätt följa din blogg :3

2010-03-25 @ 20:45:56
URL: http://meli.devote.se
Emelie

Måste bara säga att du tar väääldigt fina bilder och jag kommer lätt följa din blogg :3

2010-03-25 @ 20:51:17
URL: http://meli.devote.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0