Day 11 - A song that no one would expect you to love


Här finns det massvis av möjliga kandidater men jag har lyckats sålla ner antalet till tre låtar. Sen tar det stopp, det går inte att välja bara en. Alla tre är lika underbara och samtidigt totalt helt olik varandra genremässigt.

Först ut är denna. Tyska språket har aldrig varit en favorit i min bok men i denna låten låter det ju bara helt makalöst fint. Så sjukt bra låt. Tur det finns en engelsk version också så jag förstår vad låten handlar om, men den är branog charmig på tyska också. Kan faktiskt vara den bästa eurovisionlåten ever någonsin i historien.




Sen har vi ju mitt kanske störta guilty pleasure - Zekes. Åh yikes, vad jag längtar till deras andra skiva kommer ut. Debutalbumet är ju så mysigt så jag smäller av. Det här är klart bästa låten med dom. HFKdjfjkfnksdf. Det här är grejer, det.




Sist men inte minst är den här låten jag hittade av en slump på youtube och har hängt med sen dess. En riktigt smäktande smörballad på spanska. Det är lite sjukt, hur hittade jag ens den här låten? Och varför blev jag så kär i den? Aja. Sjukt fin är den alla fall. Särskilt i tonartshöjningen i refrängen, omnomnomnommmmmm!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0