Mello 2011 - deltävling 1



Nu. Äntligen. Årets Mello är igång! Halleluja amen! HKsjhfksdfhn har längtat så in i norden och nu kan jag äntligen få explodera lite i bloggen. Gött.

Har tjuvlyssnat lite på låtarna som vanligt. Efter vad jag läst på bloggar och sånt så skulle det här startfältet vara sinnesjukt asbra så jag hade jättehöga förväntningar. Kanske var lite dumt. Har inte fastnat för nån sådär jättemycket. Men det kanske kommer. Jag är en sån som brukar behöva några lyssningar innan jag blir hooked.

Dilba - Try Again
På smyglyssningen var det sjukt dåligt ljud i hennes mikrofon så man hörde knappt vad hon sjöng så kan inte uttala mig riktigt om den här låten. Men melodiwise tycker jag den låter helt okej hittills. Det är knepigt, det här är ju verkligen inte min typ av musik men då och då fastnar jag jättemycket för någon låt i den genren. Typ Sibels låt från i fjol, "Stop". Avskyr henne, älskar låten. Tror inte jag kommer fastna sååå mycket för den här låten, men man vet aldrig. Efter lite genomlyssningar kanske?
2,5-3 av 5

Swingfly - Me and My Drum

Den här texten kommer inte handla om Swingfly över huvud taget, egentligen. Istället kommer jag skriva om Christoffer Hidings comeback! Äntligen! Jippi! Min favorit i idol 2007 för sjutton gubbar. Är dock lite putt över att han kapat av sitt långa hårsvall. Och över att det inte låter helt hundra på genrepet. Menmen. Låten i övrigt vettekatten. Lät lite småtråkig på smyglyssningen. Troligen för att man nästan bara fick höra Swingflys rap-parti och inte så mycket av Christoffers refrängsjungande.
2 av 5


Jenny Silver - Something In Your Eyes
Den här hade jag jättegigantiskt höga förväntningar på. Dels för att Bert Karlsson sa när jag lyssnade på en föreläsning med honom i höstas att hon lätt skulle vinna i år, dels för att jag läst hyllningar till den på bloggar här och var. Och självklart lite för att den överallt beskrivs som ett ABBA-potpurri, mums. Men. Vet inte ja. Fastnade inte jättemycket vid tjyvlyssningen. Tror dock jag behöver höra hela låten och schlagerhöjningen innan jag kan bestämma mig. + Att hennes pipa inte lät nåt vidare bra på genrepet. Förstörde låten lite.
3 av 5

Jonas Matsson - On My Own
Webbjoker nummer ett av två! Just av den anledningen att den var med i webbjokeruttagningen kan jag redan i princip hela låten. Den är mysig. Visselvänlig. Synd att det lät så förbaskat småsurt på genrepet. Rycker han upp sig till finalen kan hända att jag slår en pling. Kanske. Om jag orkar.
3,5 av 5

Le Kid - Oh My God
Bara färgerna, de enorma godisarna och cupcakesen och kläderna gör låten värd en femma, nästan. Omnomnom, toksnyggt! Låten vet jag inte. Inte fastnat än. Har hört att den är catchy dock. Får la se om det är nåt att hänga i julgranen. Avvaktar med de högre poängen tills dess.
3 av 5

Rasmus Viberg - Social Butterfly
Han har tydligen varit med i idol och kommit till slutaudition någon/några gånger. Ingen jag tycker mig känna igen dock. Anywho. Det var det lite befriande att höra någon som sjöng bra under genrepet i alla fall! Lite smålam låt. Mellanmjölk. Kanske växer, men tvivlar på det. Tyvärr.
2-2,25 av 5

Pernilla Andersson - Desperados

Faktiskt den enda låten jag fastnade lite extra för under tjuvlyssnandet. Jag har inte varit så för Pernilla tidigare, fastnade inte riktigt för hennes "Johnny Cash & Nina P" och brydde mig liksom inte om att försöka lyssna in mig på henne. Sen kom oktober 2009 och jag åkte iväg på Joshua Radin-konsert och det visade sig att hon skulle vara förband/artist/whatever. Hon var jättemysig. Blev jättekär i hennes låt "Bring me the rainbow", vilket gjorde att jag hade rätt höga förväntningar på hennes mellolåt. Och den är bra. Låter dock sjukt likt Winnerbäcks "Hjärter dams sista sång" vid ett ställe. Men aja, den är ju också jättebra så vatusan.
4 av 5

Danny - In the Club
Dannydannydanny! Kunde inte låta bli att råka ha lite höga förväntningar på den här låten. Fast jag vet inte här heller. Måste höra hela låten ju! Kan inte bestämma mig om jag gillar den annars. Jag ger den ett medelbetyg så länge helt enkelt.
3 av 5


Jag hoppas att Pernilla direktkvalificeras (och någon av Jenny Silver, Jonas Matsson, Le Kid, Danny eller Dilba, beroende på hur jag känner efter jag hört hela låtarna), men tror att Danny och Jenny Silver går direkt till Globen.

Helg. Popcorn och sprillans nytt Vampire Diaries. Kung. Herrå!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0