Mello 2011 - Deltävling 4


Sista deltävlingen - hej vad tiden går! Tycker kvällens startfält är mycket bättre än förra veckan, så det ska bli sjukt spännande att kika ikväll. Laddaladdalaaaaadda!

Melody Club - The Hunter
Som jag längtat efter att höra den här låten med älskade Melody Club! Och jag gillar detta, inte för att den kanske är någon "Fever Fever" eller "Evil Thing" men det gör inget. Kanske inget jag vill skicka till Düsseldorf men den får gärna gå till Globen ändå, inte mig emot.
4 av 5

Julia Alvgard - Better or worse
Dags för Webbjoker nummer två i årets melodifestival. Jag röstade faktiskt både på denna och "On my own" i webbjokerfinalen i höstas (tror jag det var?). Gillar ju detta. Hon sjunger ju helt galet bra och låten fastnar på hjärnan, går och nynnar "If I go, will I look forward" hela tiden i princip. Hade hon tävlat i typ förra veckans startfält kanske det hade blivit en skräll men jag tror det är kört, tyvärr.
4 av 5

Lasse Stefanz - En blick och nånting händer
Alltså, går både Playtones och Lasse Stefanz till Globen dör jag. Fy bubblan vilken tråkig låt, och då kan jag ändå gilla mysiga dansbandsdängor ibland. Jag lyssnar fortfarande ibland på Thorleifs "Sweet kissin' in the moonlight", den var awesome och kom bara femma det året, katastrof.
1 av 5

Linda Pritchard - Alive
Här har vi pipa så det räcker och blir över, herregud. Tänk om man kunde sjunga så! Hade rätt höga förväntningar på detta, typ en ny "Moving on". Asbra röst, dock fastnar jag inte så särskilt för melodin. Inte än alla fall, kan ju växa med tiden. Den är faktiskt rätt maffig. Egentligen.
3,25 av 5

Anders Fernette - Run
Gillar hans pipa faktiskt och jag lyssnar ännu på hans gamla dängor som "Help me", "If it's all I ever do" och "Without you" så jag gillar ju detta, trots att han blivit ganska svalt mottagen på andra schlagerbloggar och dylikt. Hade jag haft tv3 när han var med i Fame Factory hade jag nog hejat som en tok på honom. Tyvärr tror jag även detta är chanslöst, men jag lär lyssna på den i ipoden en hel del framöver.
3 av 5

Linda Bengtzing - E det fel på mig
Årets schlagerbomb. Jag kan inte låta bli att älska detta. Har sjungit på refrängen hela dagen, den är förtusan i princip lika bra som refrängen till "Jag ljuger så bra"! Benggtzingschlager när den är som bäst, omnomnom! "VARJE GÅNG DU SER MIG EXPLODERAR DET NÅNTING IIIINOM MIIIG, DET RÄCKER ATT DU LER MOT MIG SÅ KAPITULERAR JAAAAAG"
4 av 5

Nicke Borg - Leaving home
Mycket fin truddelutt kan jag tycka! Det enda jag stör mig lite på är att han pipa inte riktigt passar till låten, hade hoppats på en lite mer Pain of Salvation-strupe. Men aja, den är asbra ändå. Coolt med en tonartshöjning i en rockballad också, me like! Mysigt gitarrsolo strax innan tonartshöjningen också; ipoden nästa!
3,5 av 5

Love Generation - Dance alone
Sägs vara en vinnarkandidat tillsammans med Danny och Saade. Har sett klipp från första genrepet och kan väl inte påstå att jag tycker de har några stupar av guld samtidigt som de kanske inte sjunger jättekasst. Tycker inte heller låten är någon vinnarlåt, visst är det ett coolt nummer men så bra är faktiskt inte låten, känns mer som att den blivit jättehypad mest för att RedOne varit med och skrivit låten. Inte okej om låten vinner enbart för den sakens skull. Men aja. Den är helt okej. Finns bättre låtar dock (som typ Loreen, HEHE).
3 av 5

Shitlol, vad snäll jag är med poängen ikväll! Kan gå precis hur som helst ikväll känns det som; jag hoppas att Linda Bengtzing och Melody Club/Nicke Borg går till Globen, dock tror jag att Love Generation går vidare, skulle inte förvåna mig och dansbandssverige röstar vidare Lasse Stefanz också, gud förbjude.

Befinner mig hos mormor och bloggar från mosters dator just nu, så nu ska jag gå och busa med mina kära kusiner istället för att sinna här och mögla. Adios amigos!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0