Mello 2011 - deltävling 2


Sitter och lyssnar på veckans mellolåtar i studioversion på svt.se nu. Blir tokig på en-minuts-genreps-klippen som släpps på torsdagarna så jag väntade tills idag för att få studiokvalitet istället. Klart värt.

Brolle - 7 days and 7 nights
Jag är så besviken på Brolle, kära lilla Brolle. Jag hade hoppats på en dunder-Brolle-låt ju, typ playing with fire, det är hon, watching the stars, osv. Men nehe. Hoppas den växer, men jag tror faktiskt inte det. Majs. Gråter blod.
2,5 av 5

Loreen - My heart is refusing me

Herregud, vad många idol-comebacks det är i mellon i år. Lorén is back, inte mig emot. För shit pommes frites vilken guldstrupe hon har, egentligen. Gillar den här låten faktiskt. Tror tyvärr inte svenska folket har så pass bra musiksmak så de röstar den vidare, vilket gör mig lite putt. Jag hoppas på en skräll dock, för jag gillar låten redan nu, plus att jag tror den kommer växa. (EDIT: lyssnat några gånger till nu och är kär. Snälla skicka detta till globen)
4,5 av 5

Babsan - Ge mig en spanjor
Hahaha, han/hon är galen. Lär bli roligt att se på ikväll och lyssna på texten, dock inget jag kommer nöta framöver direkt, om man säger så. Sen är den inte lika hookig som La Dolce Vita och andra låtar i samma genre, kan jag tycka.
2 av 5

Elisabeth Andreassen - Vaken i en dröm
Visst kan Bettan sjunga, men lite lam låt kan jag tycka. Konstlad text och seg. Inget i min smak.
2 av 5

Sanna Nielsen - I'm in love
Lite av en besvikelse här med. Tycker i princip alla hennes 73459 tidigare års bidrag varit bättre än den här. Vem vet, den kanske växer. Jag är skeptisk dock.
2,5 av 5

The Moniker - Oh my god!
Ännu en idol-comeback! Gillade dock inte honom särskilt mycket när det begav sig, men han sjunger ju faktiskt rysligt bra. Låter som något Wallstones skulle kunnat sjunga, lite samma stil. Kan förställa mig samma låt fast med Johan Becker och Karl Martindahls stämmor till. Me like. Lite udda sådär. Sen tror jag det kommer bli en assnygg show också efter vad jag har sett på bilder från genrepen.
3,5 av 5

Anniela - Elektrisk

Jag skäms lite över att erkänna att jag råkar älska den här låten lite. Kommer helt klart nötas i ipoden. Gillar melodin och att hon sjunger på svenska. ELEKTRISK, ELELEKTRISK, SÅ ELEKTRISK.
4 av 5

Christian Walz - Like suicide
Som jag längtat efter min favorit-Walz! Kanske hade något höga förväntningar på låten, det är ju tyvärr varken någon never be afraid again, what's your name, wonderchild, sunday morning breakup, lovin is alright eller så. Men jag gillar den ändå! Älskar verserna, sen är det kanske inte lika maffigt i refrängen. Men asch, hoppas på att hunken med guldpipan går till Globen ändå.
4 av 5

Jag hoppas att Christian Walz, Anniela, The Moniker och Loreen går vidare till final och andra chansen men tror att Brolle och Babsan går till Globen bara för att svenska folket brukar tycka tvärtemot vad jag tycker.

Tror ni inte att jag glömt bort mitt te så det kallnat - igen?! Hur lyckas jag ALLTID göra så? Måste gå och mikra. Sen försöka hinna streckkolla igenom de sista Life Unexpected-avsnitten innan mello drar igång. Adjöken!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0