Mello 2011 - deltävling 3


Lördag klockan 14 = Tjuvlyssna-på-mellolåtarna-i-sutiokvalitet-dags! Har hört det snackas om att denna veckans startfält är årets starkaste. Förväntningar är är på topp, rädd att jag kommer bli besviken dock. Tyckte förra veckans startfält var riktigt bra och då sas det ändå att det var årets sämsta startfält, så. Vet inte vad jag ska tro. Anywho...

Linda Sundblad - Lucky you
Denna låt har jag läst både ris och ros om så jag var lite orolig. Jag gillar detta. I alla fall studioversionen, hoppas det är lika bra live. Kommer nötas fo shooooooooo! Blir ännu bättre efter andra lyssningen upptäckte jag, nice!
4 av 5

Simon Forsberg - Tid att andas
Jaja, han kan väl sjunga. Men jag är faktiskt inte så för sånna här ballader. Gillade inte Molly Sandéns "Så vill stjärnorna", inte heller Sussie Tappers "Visst finns mirakel". Inte min cup of tea. De enda bra låtarna i denna genren jag kan komma på är Sonja Aldéns "För att du finns" och Erik Linders "Hur kan jag tro på kärlek". That's it. Tycker den här låten är för tråkig och mesig, så det så.
2 av 5

Sara Lumholdt - Enemy
Har läst att hon sjunger rätt falskt live och att denna låt riskerar att knipa sistaplatsen. Låter helt okej i studioversionen, men jag har inte fastnat nåt vidare för låten i övrigt. Inte än, åtminstone. Lite mellanmjölkvarning.
2,5 av 5

The Playtones - The King
Okej, jag har alltid avskytt Playtones för två anledningar - dels för att de sög i Dansbandskampen och dels för att de vann över världens världsbästaste Zekes i Dansbandskampen. Låten är inte jättejättedålig, det låter inte falskt i studioversionen och jag är ju en retrolover så jag borde kanske gilla det här men jag kan inte. Gå inte till Globen, snälla.
2 av 5

Shirley's Angels - I thought it was forever
Hade höga förväntningar på detta - Shirleys comeback efter "Med hjärtat fullt av ljus"-floppen, herregud vilken grej liksom! Jaja, låten kanske växer, men jag tycker till och med den är tråkigare än Sannas "I'm in love" från förra veckan. Å andra sidan gick Sanna direkt till Globen. Hoppas inte samma öde väntar Shirley och hennes änglar.
2,25 av 5

Sebastian - No one else could
Det är faktiskt lite Melody Club-sound över låten, me like! Tror och hoppas låten växer lite, för just nu gillar jag nästan mer verserna än refrängen. Refrängen känns lite småtråkig, tyvärr. Gillas hans nya musikstil dock. Ett stycke album, tack! Han borde komma till andra chansen åtminstone, väl?
3 av 5

Sara Varga - Spring för livet
Trodde det skulle vara lite mer Melissa Horn-stuk på den här låten. Tyvärr hade jag fel där. Har läst om folk som hyllar den här låten men jag fastnar inte alls, faktiskt. Fastnar varken för melodin eller texten. Budskapet, ja. Själva texten tillsammans med melodin - not so much. Synd.
2,5 av 5

Eric Saade - Popular
Har sett lite sneaks på framträdandet på svt.se och det ser ju sjukt snyggt ut, sen kanske jag fastnade mer för "Manboy" songwise, men jag är ganska hundra på att den här går direkt till Globen i första omgången. Konstigt vore ju annars. Tycker dock att refrängen är lite för tråkig. "Manboy" var roligare att sjunga!
3,5 av 5

Kolla bara - förra veckan delade jag ut asmånga 4:or och 4,5:or - ikväll är en endaste liten ynka 4:a det högsta jag ger en låt. Årets bästa startfält, my ass! Hejar inte på någon särskild, åtminstone inte på samma sätt som jag tokhejade på Loreen förra veckan. Jag hoppas i alla fall att Linda Sundblad och Sebastian går vidare one way or another, men tror att Eric Saade och antingen Shirley's Angels eller The Playtones går direkt till Globen.

Nu är det Cake Boss-maraton på TLC. Gilla! Jag blir på bakhumör!


Fotograf Elin Ivemo

Varför missar jag ALLTID cake boss?! har du sett när buddy garnerar en tårta med förbundna ögon? Sjukt grymt! Han spritsar den tom!

2011-02-19 @ 18:22:33
URL: http://elinivemo.com/blog

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0