seriemaraton



Det är uppehåll för många serier jag följer nu = ett ypperligt tillfälle för mig att komma ikapp gamla/börja följa nya serier! Och det är precis vad jag gjort detta lovet.

Det började med Tre Kronor. Har inga större minnen av det sen det gick på 90-talet och jag ville se om det var nåt att ha. Pang tjoff poff var jag fast i den gröten. Älskar dramasåpor som Skilda Världar, Nya Tider, Sunset Beach och sånt skit. Så dåligt så det blir bra. Har redan hunnit med bl.a ett paket med en bomb i, ett rån, en skottlossning, ca 834590 otrohetsaffärer, två självmordsförsök, tre giftermål, osv osv. Nu har jag precis sett färdigt säsong 3 och ska försöka ta en paus och kolla på lite andra serier innan jag ger mig på säsong 4. Hur jag ska klara av det när säsong 3 slutade med den cliffhangern vettekatten dock.

Sen kände jag att jag behövde komma ikapp någon serie också. Dett blev Reaper. Var fast i den för nåt år sen men skolstressen gjorde att jag hamnade på efterkälken under säsong 2 och jag hann aldrig ifatt. Handlar om en snubbe som på sin 21-årsdag får reda på att hans mamma och pappa sålde hans själ till djävulen och att han nu måste hjälpa djävulen själva att fånga själar som rymt från helvetet. Låter ganska jättesjukt och absolut ingen serie jag normalt skulle kolla på, men det är så rolig så jag dör. Skrattar hela tiden i princip. Underbart.

Så idag började jag se Pushing Daisies. Har länge velat se den men det har inte blivit av. Såg första avsnittet och blev kär. Färgerna! Udda handlingen! Pajcaféet! Allt! Åååååh! Den handlar om en karl som när han var liten upptäckte att han kunde väcka döda till liv genom att peta på dom. Kruxet är att om han petar på den han återupplivat en gång till är den död för gott. Återupplivar han någon och inte petar på den återupplivade igen så den dör inom 60 sekunder så dör någon annan random istället. Svårt att förklara, man måste nog kolla. Rekommenderar er verkligen att åtminstone se första avsnittet - gillar man inte första gillar man inte resten heller.

Oh. Hungrig. Hejsvej!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0