365 day movie challenge - Avslut


Det var inte igår, inte.
 
Nu tror ni säkert att jag gav upp filmutmaningen för längesen eftersom att jag inte filmbloggat något, men ICKE SA NICKE! Har sett följande filmer under 2012 sen senaste update-inlägget:
 
  • Geek Charming
  • Kopps
  • Patrik 1,5
  • Kenny Starfighter (för andra gången i år)
  • Alla Harry Potter-filmer (dvs 8st)
  • Take Me Home Tonight
  • The Lorax (2ggr)
  • Stick It
  • Planet 51
  • Holes
  • Hunger Games (för andra gången i år)
  • Thor
  • Letters to Juliet
  • Gifted Hands
  • Along Came Polly
  • Freaky Friday
  • Prinsessan och Grodan
  • I Saw Mommy Kissing Santa Claus
  • Beck - Skarpt Läge
  • Boys and Girls
  • Down to Love
  • Little Manhattan (för andra gången i år)
  • Breaking Dawn pt 2
  • A Walk to Remember
  • The Butterfly Effect
  • Everything You Want
  • Scents and Sensibility
  • Alla nya Johan Falk-filmer (dvs 6st)
  • 13 snart 30
  • Blast from the Past
  • Nalle Puhs film - Nya äventyr i Sjumilaskogen
  • 10 Things I Hate About You
  • Holiday in the Sun
  • Niko - På väg mot stjärnorna
  • The Lucky One
  • What to Exprect When You're Expecting
  • When in Rome
  • Rise of the Guardians
  • Like Crazy
  • 27 Dresses (för andra gången i år)
  • Hairspray
  • Home Alone
  • Elf
  • Medan du sov
  • The Preacher's Wife
  • Pitch Perfect
  • House at the End of the Street
  • Zombieland
  • New Year's Eve (62)

Om jag räknat rätt är det 122st filmer, och eftersom att detta år var ett skottår så är det exakt en tredjedel av 2012! Man kan säga att jag sett en film var tredje dag, i princip. Eftersom att jag aldrig gick in för att se precis 366st filmer, utan jag antog utmaningen mer för att peppa mig själv till att se filmer oftare, så är jag sjukt nöjd! Målet var väl att komma över 100-strecket, och det gjorde jag ju med marginal. Woho!

 

Dock insåg jag nu när jag kollade filen där jag skrivit upp alla filmer jag sett, att jag missat att skriva dit de två första Harry Potter-filmerna. Alltså kanske jag missat att skriva dit fler filmer som jag såg i samma veva, men hellre att jag sett några fler filmer än jag trott, än att jag såg några färre ;)

 

UPDATE: Jag hittade de försvunna filmerna! De fanns i ett gammalt bloggutkast som jag totalt glömt bort att jag skrivit. Lägger därför till dessa i kursiv stil i början av listan. Nu har jag räknat om alla filmer och tydligen bidde det 129st! Najs!

 

Jag var faktiskt inne i filmtittandet där i slutet av december, att jag fortsatte in i 2013. Har inte officiellt bestämt mig för att vara med i årets filmutmaning, men jag ligger ju rätt bra till, om en säger. Nu har jag haft projektarbetestider så jag har hamnar lite på efterkälken, men så farligt är det inte. Skulle vara hemskt kul att se i slutet av året om jag sett fler eller färre filmer än jag gjorde under 2012.

 

Får se hur det går, jag har ju tänkt bli duktigare på att läsa böcker i år också. Men där ligger jag också rätt bra till, har redan läst ut en bok och är snart klar med en till, så kan hända att jag i slutet av månaden läst ut två böcker, dvs ungefär så många som jag brukar läsa på ett helt år ;)

 

Aja, det här inlägget var egentligen till för att berätta att det nu är Mello- och Eurovision-tider, vilket betyder att jag antagligen kommer peppra massa sånt nonsens i bloggen som troligen bara jag kommer finna inressant. En liten varning, bara. 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0