don't carry the world upon your shoulders


Halloj.

Ledinbilder och sånt får vänta en stund till, är så lymla många att gå igenom. Så snart jag får ork att fixa till dom så dyker de upp, var så säker.

Idag har i övrigt varit en glad dag (om man räknar bort de vidriga tvestjärtarna som pillar sig i naveln i brevlådan och gärna klänger sig fast i Ljusnan och som jag för övrigt upptäckt att man måste mosa ordentligt om de ska dö för de kan tydligen traska omkring även med mosad stjärt. äckligt!). Haft vanliga TV-rutinen på morgonen (Blue water high, Sjunde himlen och Ellen DeGeneres), satt vid datorn och lite sånt, kollade klart på winnerbäck-dvdn, och senare åkte jag och Ankan ner på byn för paketet med scrapgrejor jag och mamma beställde förra veckan hade äntligen kommit.

Passade även på att låna lite film på biblan. Var ute efter "En kärlekshistoria", nån kultfilm från 1970 (jag vet!) för jag råkade komma över till klipp från filmen på youtube och blev sugen att se den, heh. Sen hittade jag också nån film jag aldrig hört talas om, "Across the universe". Kikade på baksidan, så står det att det är en musikal som innehåller 33 sånger (utgår från att det är beatleslåtar, för exemplen som räknas upp är beatleslåtar). Så nu har jag gått och nynnat på "Hey Jude" hela kvällen. Lite konstigt att jag inte hört talas om den. Jag menar - kritikerrosad musikalfilm från 2007 med massa beatleslåtar som nominerats till både en golden globe för bästa musikal/komedi och en oscar för bästa kostym.

Anywho. Nu har jag tänt ljus och ska mysa till det riktigt ordentligt.
Må så gott

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0