Mello 2012 - Deltävling 2


Nu har jag tittat och lyssnat på enminutsklippen av alla låtar och dom går att hitta HÄR. Eftersom man inte får höra hela låtarna är det svårt att betygsätta och tippa, men jag ska försöka. Fast jag kan ju inte lova att jag tycker likadant när jag hört låtarna i sin helhet ;)

Ulrik Munther - Soldiers
Åh, vad skoj att Ulrik deltar tycker jag! Har följt den här lilla gossen sen 2009 när jag hade tråkigt en dag och gick in på svt.se för att lyssna på vilka låtar som skulle tävla i Lilla Mello det året och fastnade direkt för "En Vanlig Dag". Efter att ha lyssnat några gånger på enminutsklippet är jag fortfarande inte helt blåst av stolen, det är liksom ingen "Moments Ago" detta som jag totalälskade från första lyssningen, utan mer en "The Box" som krävde några lyssningar innan den satte sig. Men dåligt är det absolut inte, lätt att den här kommer spelas flitigt i ipoden framöver. Tror att det är en låt som växer också. Dock kanske det inte är så direkt som en riktigt farlig mellolåt borde vara. Men ja, vi får se på lördag!
3,5/5

Top Cats - Baby Doll
Alltså jag Baseballs är lite av ett guilty pleasure of mine, men jag gillade inte alls Playtones i fjol (dock har jag börjat smyggilla den lite nu på slutet, men ändå) och jag gillar inte riktigt detta heller. Då tycker jag nog att "The King" var bättre, faktiskt. Kanske har nåt att göra med sångarens röst, jag stör mig på den. Känns alldeles för tillgjord. Men sure, refrängen är ju catchy och "The King" gick ju direkt till Globen så det skulle inte förvåna mig om denna gör det med. Om den gör det lär jag bli lite surig dock, finns låtar i startfältet jag tycker förtjänar Globenbiljetten bättre.
2/5

Sonja Aldén - I Din Himmel
Har sett bilder från repet och det ser maffigt ut! Flådig klänning, bautafläktar, flashig ljussättning, massor av rök och en bro. Men som jag läst på flera mellobloggar så är det lite svårtippat, vet inte om folk tröttnat på denna typ av ballader eller inte. Både Shirley Clamp (2009) och Simon Forsberg (2011) kom ju sist i sina deltävlingar med låtar i samma genre. Tror dock Sonja är liksom i en klass för sig, det här är hennes grej. Har även tänkt flera gånger förut att om det var hon som sjungit "Tid Att Andas" i fjol så hade den gått åtminstone till andra chansen, den hade passat henne tror jag. Men nog om det, nu till "I Din Himmel". Det låter fint! Låter inte som någon vinnarlåt direkt, men ja, jag tycker det verkar vara en fin låt och jag tror den blir pampig på scen. Tror dock den har svårt att mäta sig med "Du får inte" och "Du är allt".
3/5

Andreas Lundstedt - Aldrig, Aldrig
Hm. Jag är inte helt fast efter att ha sett enminutsklippet, vet inte, tycker inte hans röst passar låten eller nåt. Är inte helt säker på exakt var skon klämmer, men klämmer gör den. Tror dock låten är bättre när man hör den i sin helhet och det skulle inte förvåna mig om den kommer spelas i min ipod framöver, men jag lär inte rösta på den på lördag om jag säger så.
2,5/5

Timoteij - Stormande Hav
Jo, den här låter bra, men inte lika pangbra som "Kom". Tror dock den kommer bli kanonfarlig på lördag, har svårt att tro att den inte går direkt till Globen. Det låter väldigt Sarek:igt och det gillar ju jag, så jag hoppar verkligen att låten växer när man får höra den i sin helhet.
3,5/5

David Lindgren - Shout It Out
Det svänger! Och där snurrade han runt på huvudet också, ja jisses! Tror dock att det faller på att han är för okänd för svenska folket. Synd, för som sagt så tycker jag att det svänger och jag tror det blir häftigt live. Men jag har inte sett några bilder på scenkläderna på någon schlagerblogg, betyder det att han hade dom på sig under repet? För isåfall - neeej! Byt! Kan inte ha grå kavaj, skjorta, väst, slips och jeans till den här typen av låt heller!
3,5/5

Mimi Oh - Det Går För Långsamt
Jag älskar ju gladpop a la Le Kid och Linda Sundblad i fjol, men den typen av lyckopiller brukar av nån outgrundlig anledning aldrig få särskilt många röster av svenska folket. Tror dock kanske hennes singel "Säkerhetsnål" hade gjort sig lite bättre i mellon, har bara lyssnat på den två gånger för längesen och den sitter fortfarande fast i huvudet på mig, går ofta och sjunger på den. Men jag gillar detta också! Kommer absolut spelas flitigt framöver, men jag tror inte den kommer i topp fem tyvärr.
3,5/5

Thomas Di Leva - Ge Aldrig Upp
Inte skitkul. Seg kan jag tycka. Inget särskilt. Men jag antar att han går raka vägen till Globen ändå. Jag gillar Di Leva, men nej, jag är inte helsåld på detta. Inte än, i alla fall.
2,5/5

Om jag får bestämma: Oj, vad svårt. Ulrik och någon av Timoteij, David Lindgren och Mimi Oh till Globen? Har ingen storfavorit än, lär väl komma under lördagen när jag kan lyssna på hela låtarna.

Så här tror jag att resultatet egentligen blir: Sjukt svårtippat denna vecka! Tror vilka som helst av Ulrik, Timoteij, Di Leva, Top Cats och Sonja kan gå till Globen egentligen. Jätteklurigt, tycker låtarna överlag är bättre denna vecka, men samtidigt finns ingen självklart Globenfinalist i startfältet. Ska bli mycket spännande att se hur det går på lördag!

UPPDATERING EFTER DELFINALEN:
Idag har jag bakat och diskat till Mimi Oh, David Lindgren, Ulrik, Andreas Lundstedt och Timoteij. Alla dessa kommer lätt följa med in i ipoden. Vilken spännande deltävling! Sååååå svårtippat, och vad roligt med en skräll! Skrällar är bäst! Älskar att doldisar med bra låtar ibland lyckas prioriteras hos svenska folket framför kändisar med menlösa låtar. Tror dock inte någon av låtarna som gick vidare ikväll vinner den tionde mars, men ja, skitskoj med både Ullis och David i Globen! WOHO!
hedz

hahaha ÄLSKAR att du älskar dem! allt e som vanligt mao. Ja gud, fan vad kasst det blev. Det var en kul idé. Kanske skulle få mig att börja fota igen...... (så tänker jag om allt iofs)

2012-02-11 @ 12:06:06
URL: http://trainonfire.blogspot.com
hedz

hahaha ÄLSKAR att du älskar dem! allt e som vanligt mao. Ja gud, fan vad kasst det blev. Det var en kul idé. Kanske skulle få mig att börja fota igen...... (så tänker jag om allt iofs)

2012-02-11 @ 12:06:17
URL: http://trainonfire.blogspot.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0