i väntan på fjärde februari


Här sitter jag ensam i lägenheten och längtar till Mello 2012 drar igång. Dunkar därför låtar från fjolårets festival och vrålar med i texterna. Kanske borde lugna ner mig lite eftersom jag inte sitter och vrålar i min källare hemma i byn utan i ett hyreshus där andra människor bor runt omkring mig, men äsch. Hade det hörts igenom skulle någon ringt och klagat för längesen, typ när jag skrek med i Linda Pritchards "Alive". Ajajaj, vad jag inte har röstresurserna för att klara av att tralla med i den låten. Men det skiter man väl i.



Gud vad bra gamla mellolåtar håller med tiden, förresten. Kan fortfarande inte sitta tyst och still när jag hör t ex "Lucky you" och "E det fel på mig". Och "Ge mig en spanjor" passar alldeles utmärkt när man står och diskar och behöver nåt medryckande att sjunga med i. För att inte tala om 90- och tidigt 00-talsmellolåtar, omnom.


Anywho, imorgon bär det av till byn. Har hört att det är svinkallt där nu. Hoppas inte. Då skriker jag.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0