Schlagerlördag


Så var det dags. Mellofinal. Enligt bettingsajter och tidningsundersökningar är tydligen Loreen i princip redan klar som vinnare. Jag vågar inte tro på detta förrän jag ser det, dock. Har haft på känn länge att Danny (eller någon skräll, typ Lisa eller Molly) kommer gå hem lite mer hos europeiska jurygrupperna och har en större fanskara som röstar mer frekvent. Alltså jag tycker ju om Amazing, men Loreen och Euphoria är ju något utöver det vanliga. Så sinnessjukt himla bra! Liksom SNÄLLA, är det verkligen för mycket begärt att min favorit vinner för en gångs skull? Senast min finalfavorit vann var 2006 när Carola tog hem segern. Det var 6 år sedan. Inte klokt. Så RÖSTA PÅ LOREEN, för bövelen!

Blir förresten att se finalen ensam i år. Moster prickade in sin Göteborgsresa PRECIS under mellofinalhelgen. Vad himla typiskt. Å andra sidan kan jag sjunga med i alla låtar utan att någon blir störd. Ska ladda upp med att se "Livet är en schlager" på eftermiddagen och bara mysa.

Nu när mello tar slut måste jag komma igång med filmtittandet igen. Såg att det går några filmer på tv i helgen, får försöka hinna kika på dom så jag kommer in i flowet igen. Så förhoppningsvis kommer det en summering till veckan. Adios!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0