ESC 2014: Big Five + Danmark


 
 
Såja, då var det bara 6st låtar kvar i år. Skulle bli toppenglad ifall ni tyckte till om låtarna i kommentarerna! Så skoj att läsa vad andra tycker så man inte blir för hemmablind ;)
 
1) Frankrike: Twin Twin - Moustache
Först och främst: Är stupsäker på att jag hört denna förut? Sen är detta är inte alls min kopp te, saknar "Allez Ola Olé"! Det var en partylåt mer i min smak. Tror att denna kommer bli farlig, faktiskt. Mycket catchy refräng, och blir detta roligt på scen så... 
 
Betyg: 
 
 
 
2) Italien: Emma La Mia Città
Hon har en sån häftig sandpapperröst, men låten är inte riktigt i min smak. Saknar fjolårets låt så mycket! Italien får gärna skicka en balladsjungande Marco varje år, jag röstar så gärna! Men detta... njä. Tror på en meh:ig mittenplacering.
 
Betyg: 
 
 
 
3) Spanien: Ruth Lorenzo Dancing in the rain
En sak som provocerar mig till döds, är att Spanien har en garanterad finalplats varje år, men skickar aldrig klassiska supersmöriga spanska ballader?! ÄLSKAR spanska smörballader. Mitt typ bästa guilty pleasure näst efter pojkband, schlager och dagispop. Kan de inte bara skicka Cristian Castro med en totalt superdaterad "Con ella" med elgitarrsolo och hela kitet? Det är ALLT JAG BER OM?
 
Så, behövde bara lätta mitt hjärta lite. Tillbaka till årets låt. Tycker den börjar helt okej, gillar de spanska verserna riktigt mycket. Man börjar liksom hoppas på en ny "Quedate Conmigo" (a.k.a Spaniens bästa ESC-bidrag ever). Sen går den över till engelska och spottar ut sig en jätteintetsägande refräng? Mitt värsta är dock när hon skriker "THE RAIN!!!! THE RAIN!!! THE RAAAAAIN!!!!", usch. Det drar ner betyget väldigt mycket. Utan det hemska inslaget, hade jag nog gett låten typ 3,5. Nu velar jag mellan 2 eller 2,5. Är generös och ger det sistnämnda.
 
Betyg: 
 
 
 
4) Storbritannien: Molly Children of the universe
Ursäkta, men VARFÖR älskar alla denna? Jag tål den verkligen inte. Refrängen är verkligen hemsk, helt ärligt. Tjatig och tråkig samt klyschig text. Sen är jag inte så förtjust i hennes raspröst heller. Nej, vinn inte! Snälla!
 
Betyg: 
 
 
 
5) Tyskland: Elaiza Is it right
Haha, detta gillar jag förstås istället då. Fröken tvärt-emot. Tycker denna är jättetrevlig? SÅ mysig röst och en mysig melodi. Älskar't. Tror dessvärre det är rätt chanslöst, därför är det ju lite skönt att veta att den har finalplatsen säkrad. Smäller till med finpoängen! Fick feeling!
 
Betyg: 
 
 
 
6) Danmark: Basim Cliché love song
Hanna-musik!!! Utropstecken!!! Som en Olly Murs-låt sjungen av Bruno Mars. Älskar denna så mycket! Dessutom verkar Basim sjunga helt sinnesjukt bra live. Åh så sjukt svag för lyckopillermusik! Sån snygg låt också, uppbyggnaden med visslingen och texten och allt. Älskar verkligen allt med detta. Så trevligt att få avsluta årets startfält med att slänga iväg årets tredje femma.
 
Betyg: 
 
Så! Det var det, det. Tror jag återkommer när det närmar sig ännu mer, kan ju ha ändrat mig angående betygen och så där, t ex. Hejsvej så länge!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0