Mello 2014: Summering deltävling 2


Men det där gick ju fint? Sanna var ju självskriven i final, älskar Panetoz så är bara glad att de gick till final, och Martin och JEM till AC känns bra. Lite förvånad över att jag inte är upprörd? Eller det är jag ju. Men inte över resultatet.
 
Jag försvarade programledarna förra veckan pga fick massa skit under FÖRSTA programmet, jesus, ge det lite tid liksom. Men så var detta program ännu sämre? Begriper inte riktigt. Och jag tror inte problemet sitter hos varken Nour eller Anders, utan hos manusförfattarna/producenterna/etc. Liksom mellanakterna? Vad ÄR det? Den där ABBA-hyllningen? Fattar ingenting. Vet ni, det behöver faktiskt inte vara ett "roligt" program i den bemärkelsen. Det behöver inte det. Tycker de borde inse det till nästa år, att om det nu är mission impossible att få ihop ett bra och roligt program utan Edward af Sillén, men gör nåt annat då? Ha EN proffsig programledare a la Mede-i-Eurovision och fixa någon annan som gör mellanakterna. För vem har ens sagt att Mello måste vara smockat med sketcher och humor egentligen? Hundra gånger hellre det än detta skräp.
 
Hoppas det når fram ordentligt nu när tittarsiffrorna avslöjats och det tydligen är första gången på tre (!) år som tittarsiffrorna är under 3 miljoner. Tycker ändå det talar sitt tydliga språk. Ett tapp på nästan en halv miljon sen förra deltävligen. Önskar verkligen att detta triggar de inblandade att göra lördagens program extra bra. Har lite svårt att tro det bara.
 
SÅ, det var det bittra. Nu till det sköjsiga: Mina mellobiljetter kom på posten idag! TJIHO!

Om jag har googlat samt tänkt rätt nu, så är det ungefär vid den röda markeringen som vi kommer sitta. Den blåa visar på ett ungefär var vi satt ifjol. Skaplig förbättring ändå! ;)
 
Åh, hoppas på en rolig final med rätt vinnare!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0