"IT'S THE END OF AN ERA"


Idag har jag och min kära Nikon d90 gått skilda vägar. Så sorgligt! It's the end of an era! Det var dock välbehövligt då jag knappt ens använt kameran de senaste typ... två åren eller nåt. Så orimligt att en sån guldklimp ska ligga och damma bort! Hoppas tjejen som köpte den blir lika fäst vid den som jag blev.
 
Själv ska jag byta ner mig till en kompaktkamera. Usch, trodde jag aldrig skulle yttra de orden, haha. Så jobbigt när en systemkamera känns för mycket och en mobilkamera känns för lite, men samtidigt är man vad vid systemkamerans fina bildkvalitet och inställningsmöjligheter... Men jag tror jag har hittat ett fint substitut i en begnagnad Fuji x100! Imorgon skickas den och kommer förhoppningsvis redan på onsdag.
 
Det bästa med denna pärla är inte att den tydligen ska ge bra bildkvalitet och att den är smidigare att ta med på USA-resan än en systemkamera, utan att den är så förbenat SNYGG! Titta bara!!
 

(fotot tagen av säljaren)
 
Hoppas verkligen att jag gillar denna så pass mycket att jag tar med den överallt och på så sätt slipper nöja mig med sketen mobilkamera-kvalitet så fort jag vill ta ett vardagsfoto.
 
SO EXCITED!!
 

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0