MELLO 2014: Förhandstippning


 
Som sagt, det börjar dra ihop sig. Tycker därför det är hög tid att förhandstippa lite. Är totalt sopkass på att betta, särskilt innan jag hört låtarna, men äsch. Skoj att jämföra med när finalen är över i alla fall.
 
Tänkte att jag gör en "så här TROR jag att det går" och en "så här HOPPAS jag att det går". Men OBS PS HALLÅ snälla don't hold it against me ifall jag råkar sätta min framtida hatlåt på hoppas-listan. Det är hemskt känsligt. Hu.
 
Okej, here goes nothing.


TROR:
 
Gulligt av mig ändå att "tro" att Yohio inte vinner, med tanke på hur stensäker jag varit på hans vinst sen typ fjolårets final. Men jag villllll inte! Eller okej, ska höra låten först. För egentligen var det ju bara själva låten jag avskydde med Yohio i fjol, inget annat. Men... Ändå.

Hur som helst, tror Sanna får revanch och att Josef Johansson blir årets genombrott (eller så bara hoppas jag på det eftersom att jag läst rätt mycket om honom nyligen + nördat ner mig i hans låt "Baby Baby"). Okej om Sanna vinner med en låt som verkligen ÄR döbra, men annars är det ju såååå mycket roligare med skrällvinster a la Robin, eller smäll-på-käften-vinster a la Loreen.

HOPPAS:
Brukar ju INTE gå som jag vill i denna tävling (förutom när State of Drama gick till final + när Robin och Loreen vann), så jag ska väl ha tur om jag har i alla fall ett rätt i denna ruta... Hoppas mest på de okända namnen i år. Så mycket roligare då! Sen att Martin Stenmarck fick panik under presskonferansen i november när han fick reda på att han tävlar i samma deltävling som Little Great Things gör ju att jag bli sjukt nyfiken på om den låten verkligen ÄR ett sånt hot. Har dock en känsla av att SoD:s låt inte kommer motsvara mina förväntningar. Har liksom svårt att tänka mig att man kan bräcka mästerverket (JA, jag sa det) "Falling". Särskilt med tanke på låtnivån på deras album... :( Oh well, hoppas jag har fel.
 
Hoppas i alla fall VERKLIGEN att Janet tar revanch i år! Blev lite besviken på "Heartstrings" vid de första lyssningarna, men nu älskar jag den och det är SYND OCH SKAM ifall Janet a.k.a Guldstrupen inte går åtminstone till final. Helst topp 3. Plus att denna familj är hemskt svag för Oscar Zia. Lelle charmpluppen! Hoppas på en låt som är MINST lika stark som hans "Without U".
 
Det vad väl typ det. Hur tror/hoppas ni det går? Samt är jag totalt bäng i huvudet som tippat på detta vis (troligtvis)?

 
SCHLAGERFJANTEN

Bomba min blogg hur mycket du vill! Ingen kommenterar den, förutom mamma som är en lika stor schlagerfjant som mig.

Älskar också Still Believe. Ska ta med den i nästa omgång om bortglömda bidrag!

2014-01-24 @ 21:12:08
URL: http://schlagerfjanten.wordpress.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0