365 day movie challenge - vecka 15


(Här kan du läsa mer om utmaningen)



Jag har tittat på en film varje dag sedan senaste uppdateringen, helt otroligt! Tyvärr har det inte varit något extrembra filmvecka, men med tankte på att förra veckan bestod av enbart jättebra filmer så var det rätt väntat.

43. The River Why (2010) - Jeeeeesus, vilken tråkig film. Ugh, ett mirakel att jag ens orkade kämpa mig igenom hela rullen. Men men, jag får väl skylla mig själv när jag hade högre förväntningar på en film som handlar om FISKE.
★ ✰ ✰ ✰ 

44. Beauty and the Briefcase (2010) - Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Den kändes rätt B, men var samtidigt helt okej på sina håll. Men alltså njä. Sådär. Slutscenerna var ju bara genomhemska, och då kommer detta ändå från mig som älskar typ alla tjejfilmsklyschor i världen. Anywho, jag är snäll och ger den 2,5.
★ ★ ✰ (2,5 av 5)

45. Breakfast at Tiffany's (1961) - Ajaj, jag hade lite väl höga förväntningar på denna. Så himla synd. Sjukt lång speltid för så pass lite handling också. Jag tyckte filmen var extremt ojämn, vissa bitar var underbara medan vissa var totalt katastroftråkiga. Eller ja, egentligen var det väl bara deras tripp till Tiffany's och biblioteket jag gillade. Och kläderna/färgerna/miljön/osv, förstås. Men i övrigt, not so much.
★ ★

46. An Extremely Goofy Movie (2000) - Detta är alltså uppföljaren till "Janne Långben - The Movie", den som jag bara genomälskar. Tyvärr håller denna inte samma klass, men det hade jag väl inte riktigt väntat mig heller. Tror jag aldrig förut sett en tecknad barnfilm utspela sig i collegemiljö, så det var ju lite roligt kan jag tycka. Synd att musiken inte var särskilt bra, speciellt när första filmen innehåller så mycket underbart bra som typ "Stand out" och "Eye to eye". I alla fall så tyckte jag filmen var helt okej, ingen film man sitter och asgarvar till, direkt. Lackade dock en aning på att Roxanne från ettan inte syntes till.
★ ★ (2,5 av 5)

47. High School Musical 2 (2007) - Jag är liksom inne i en sån här period just nu. Vill se om HSM-trilogin, Camp Rock 1 & 2, Hairspray, Glee 3D Concert Experience, osv. Så ja, ni vet vad som väntar framöver. Detta är alltså HSM-filmen jag tycker innehåller absolut bäst musik, har suttit och sjungit mig hes här framför tvn. Om jag säger att själva filmen och skådespelet är asbra så ljuger jag ju, men det är ju ett guilty pleasure detta. Då gör det liksom inget!
★ ★ ★ 

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0