365 day movie challenge - vecka 1


(Här kan du läsa mer om utmaningen)



Jag hoppade ju inte på utmaningen förrän 3:e januari, men jag såg tre filmer igår så nu är jag ikapp ;)

1. Definitely, maybe (2008) - Jag älskar ju både chick flicks (ju klyschigare desto bättre) och Ryan Reynolds så trodde verkligen jag skulle tycka om det här filmen jättemycket, men icke. Storyn och rollistan såg bra ut på pappret men nähepp.
★ ★ ✰ ✰ ✰

2. Waiting for forever (2010) - Även denna såg bättre ut på pappret, liksom både Zoe och Lemon från Hart of Dixie, Alaric från Vamprie Diaries och tracy från Hairspray var ju med! Men det hjälpte inte för filmen var rätt "meh". Vissa bitar var rätt bra, men ibland var det bara segt och konstigt.
★ ★ ✰ ✰ ✰

3. Bandslam (2009) - Efter den tröga starten på denna utmaning hade jag inga större förväntningar på denna rätt okäna film, men fhsduiufj jag älskade den! Perfekt feelgoodfilm som man sitter och ler som en tönt medan man tittar på. Jag vill ha den på DVD, pronto! För jag ska absolut se den fler gånger, utan tvekan.
★ ★ ★  (Egentligen 4,5/5 men eh det går inte att göra halvfyllda stjärnor)

4. Bridge to Terabithia (2007) - Har tänkt se denna i år och dar men jag har aldrig varit på riktigt rätt humör, tror jag. Men ojojoj. Så. Sjukt. Dödligt. Fin. Film. Minns inte när jag senast bölade lika mycket som jag gjorde när jag tittade på den här filmen. Måste äga ett exemplar av denna på köp-DVD och se den 354849 gånger till under min livstid.
★ ★ ★ ★ 

5. Kenny Begins (2009) - Har sett den här minst tre gånger tidigare, men DVDn är kvar hemma i Edsbyn så jag passade på att se den när den gick på tv igår. Ääääälskar den här filmen, hade tveklöst fått full pott om inte det varit så dåliga skådespelarinsatser av i stort sett alla inblandade förutom Johan Rheborg, Björn Gustavsson och Johan Glans. Dom tre är behållningen. Särskilt Rheborg, han är ju förtusan Kenny Starfighter! Dör av skratt varje gång han öppnar käften, i princip.
★ ★ ★ (Snarare 3,5/5 men som sagt går det inte att göra halvfyllda stjärnor... heh)

6. Happythankyoumoreplease (2010) - Hm, jag vet inte vad jag ska tycka om den här filmen. Vissa stunder är den tokbra och jag sitter klistrad framför skärmen och vissa stunder tröttnar jag och kollar internet istället för att titta vad som händer. Mysko. Gillar att den känns liksom... verklig, liksom konversationerna och allt känns realistiskt, dessutom många bra skådespelarinsatser. All in all är den väl värd en trea i alla fall.
★ ★ ✰ ✰

7. Dum & dummare (1994) - Jag har faktiskt inte sett den här filmen förut, trots att jag älskar Jim Carrey och vill se alllllla filmer han är med i, helst nyss. Men jag vet inte. Jag lär väl åka på spö eftersom att den här filmen tydligen är en galen klassiker och alla verkar tycka den är bäst i världen, men mjä. Jag har sett roligare Jim Carrey-rullar. Skrattade gott flera gånger, men inte alls så mycket som jag brukar till filmer där karln i fråga medverkar. Kanske är en film som blir roligare när man är flera som tittar, jag såg den själv medan jag satt vid datorn. Eller så var jag inte på rätt humör. Vet inte. Men ja. Hm. Helt okej, men inte mer.
★ ★ ✰ ✰
Kajsa

Dum & Dummare är ju en riktig klassiker!

2012-01-08 @ 13:54:27
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0