365 day movie challenge - vecka 29


(Här kan du läsa mer om utmaningen)
 
 
Har sett elva filmer sedan sist jag bloggade. Oops! Är även mitt uppe i ett Harry Potter-maraton så på söndag ser jag antagligen minst två till. I'm on fire!
 
63. Taylor Swift - Speak Now Tour (2011) - En dag när Adina och jag jobbade mellan 12 och 21 längtade vi heeeeeela passet på att komma hem och se denna konsert. Och vilken konsert, sen. Drygt två timmar lång men när den var slut satt vi bara helt förtrollade i soffan och ville ha mermermer. Kan hon inte bara komma till Sverige snart?! Vill också uppleva det där live! Sjukt maffig konsert, en femma känns för lite på nåt sätt.
★ ★ ★ ★ ★
 
64. That's What I Am (2011) - Hade inga särskilda förväntningar på denna filmen när jag började titta, men ojoj, älskade den! Verkligen jättefin och tänkvärd, åh. Rekommenderas! 
★ ★ ★ ★ ✰ (4,5 av 5)

65. The Amazing Spider-Man (2012) - Som jag hade väntat på denna! Befann mig i huvudstaden precis när premiären var så mamma och jag passade lagom till att alla butiker på stan började stängas för dagen på att gå till biografen under Söderhallarna en dag och se filmen. Både jag och mamma gillar Spiderman-filmen med Tobey MaGuire i huvudrollen också, men ajajaj, denna var ännu bättre. Jätterolig, mysig, spännande och sorglig på samma gång. Nu får bannemig uppföljaren komma snart! Så får det även gärna bli november någon gång så jag kan köpa filmen på bluray pronto.
★ ★ ★ ★ ★
 
66. Ringaren i Notre Dame (1996) - Tror inte jag sett denna sen den gick på bio för sisådär tolv år sen, så det kändes liksom som att det var dags nu. Alltså jag bara ääääääälskar låten som Quasimodo sjunger någonstans i början av filmen, "Out there" heter den på engelska. Så maffig! En av mina favoritdisneylåtar ever, faktiskt. Filmen är dock inte lika bra, alltså den är bra, men det är ju ingen favorit direkt. Kom dock på varför jag satt och gömde mig bakom sätena när jag såg den på bio sist i alla fall, för herregud, denna film är ju inte särskilt barnvänlig? Sjukt obehaglig på sina håll! Usch, liksom Frollo? Lär väl ha mardrömmar om honom i ca tio år framöver. 
★ ★ ★ ✰ ✰

67. 21 Jump Street (2012) - Ursäkta, men detta är verkligen HELT min kopp te? Omogen, töntig, sjuk humor a la Just Friends och Superbad. Älskar det! Skrattade mig igenom ca hela filmen. Älskar Jonah Hill, så sjukt bra skådis och levererar replikerna så bra samtidigt som han är helt totalt skadad i huvudet. En aning tragiskt att jag ger denna samma betyg som 'That's What I Am', men jag kan inte rå för mig konstiga humor. Kommer absolut se denna fler gånger.
★ ★ ★ ★ ✰ (4,5 av 5)
Lina

Hur hittar du tiden kvinna? Till att se alla dessa filmer. Jag vill egentligen med se en film om dagen, men det skulle jag aldrig hinna med. Mina serier tar upp för mycket tid =)

Svar: Det gick bättre i början när jag var arbetslös och hemma hela dagarna, då kom jag in i ett flow när jag såg minst en film per dag. Sen har det gått lite trögare... Jag är en serietjej så jag prioriterar oftast det framför film och böcker ;) Men ja, det gör rätt mycket att jag inte går i skolan och har läxor och sånt som hänger över en längre, då kan man lätt hinna med flera filmer i veckan om man bara vill! :)
Hanna Ståhl

2012-07-31 @ 03:34:55
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Lina

Nja, jag vet inte. Jag hade mer tid att se på film när jag gick i skolan än vad jag har nu. Jobbar natt så jag sover på dagen, vaknar och få fixa och göra i ordning innan jag måste dra igen. Jag prioriterar alla mina serier före film just nu och värre kommer det bli när hösten kommer. Jag hinner kanske se 2 avsnitt innan jag ska gå iväg till jobbet och då finns det ingen plats för filmer.

2012-07-31 @ 23:08:03
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
felicia

bra listor :D

2013-01-24 @ 12:46:09
URL: http://efji.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0