365 day movie challenge - vecka 11


(Här kan du läsa mer om utmaningen)



Nu när mellospektaklet är över för i år kan jag äntligen fokusera på filmtittandet. Har sen finalen hunnit se elva filmer, vilket är mer än jag sett sammanlagt under melloveckorna så det bådar ju gott.

27. Livet är en schlager (2000) - Såg denna på mellofinaldagen som förpepp för typ 3485397:e gången. Den är ju så sjukt bra. Kanske bästa svenska filmen. Feelgood, bra skådespel, bra musik, skratt, gråt - den har ju ALLT! Lätt värd en femma, utan tvekan.
★ ★ ★ ★ 

28. Friends with benefits (2011) - Alltså näe. Tyckte komiken kändes krystad, Justin Timerlake och Mila Kunis hade ingen vidare kemi, storyn var ingen höjdare, osv. Vissa bitar var ju bra, typ flashmoben. Älskar flashmobs i alla de former! Men överlag, nej tack. Kommer inte se den igen.
★ ★

29. Chasing Liberty (2004) - Har haft denna inspelad på VHS i hur många år som helst utan att orkat se den, men nu blev det äntligen av. En besvikelse, dock. Trodde alla tjejfilmer som Mandy Moore spelar i var bra men tydligen inte. Tråkig story och jag störde mig som tusan på Mandys karaktär. Hade det inte varit för Matthew Goodes karaktär hade jag inte orkar se färdigt filmen över huvud taget.
★ ★

30. Taken (2008) - För det första ska jag inte se såna här filmer, jag är redan paranoid så det räcker och blir över. För det andra tyckte jag inte filmen var all that, hade högre förväntningar. Den började bra, sen lessnade jag och kom på mig själv sitta och slösurfa istället. Så alltså njäe.
★ ★ 

31. Ella Enchanted (2004) - Den här var ju söt. Har velat se den länge, så när jag hittade den på Ö&B för en billig peng passade jag på att köpa den. Mysig och udda story och den innehåller liksom Queens "Somebody to love". Kan ju inte gå fel då, inte.
★ ★

32. Johan Glans - Det bleka hotet (2011) - Detta är ju egentligen ingen FILM-film, men det skiter jag i. Johan Glans är ju som många vet en av mina favoritkomiker. Synd då bara att han anlitat en sån puckad klippare, liksom va? Det där är ju inte hans best of-bitar? Nästan inga av mina favoritklipp var med. Och hur tänker man när man klipper bort de bästa bitar av hans klassiska ståuppakt i Stockholm Live? Jag saknar guldkorn som "eh, mu?"! Skandal! Men ja, jag fnissade en hel del ändå, förstås så det blir en trea.
★ ★ ✰ ✰

33. Water for elephants (2011) - Åh, vilken fin film! Alltså miljön, kläderna, osv. Underbart fint för ögat! Sen hände det ju inte JÄTTEMYCKET under filmens gång, men jag tyckte den var fin ändå. Jag som inte är världens största Rob Pattinson-fan direkt, tycte faktiskt han var riktigt bra i den här rollen. Så kan det gå!
★ ★  ✰ ✰ (3,5 av 5)

34. It's a boy-girl thing (2006) - Undrar hur många gånger jag sett denna innan. En hel del är det i alla fall. Alltså det är ju egentligen bara en dålig, b:ig chickflick men jag älskar den. Föredrar nog faktiskt denna framför Freaky Friday i body swap-genren. Slår på stort och ger den en fyra, haha!
★ ★ 

35. Nancy Drew (2007) - Nej, inget för mig. Till och med jag som älskar Wild Kids, Disney Channel-serier som Zack & Cody och Wizards of Waverly Place och andra barnfilmer och -serier, tyckte denna var lite VÄL barnslig. Många dåliga skådisar, dålig story, osv. Väldigt förutsägbart fall också, kan jag tycka. Ger den en tvåa och då är jag snäll.
★ ★ ✰ ✰

36. Anastasia (1997) - Har inte sett denna sen jag var liten tror jag så jag kände att det var dags att se den igen nu. Åh, vilken fin liten film! Både söt, rolig och fint gjord ju. Lätt en fyra!
★ ★ ★ 

37. Herkules (1997) - Efter jag såg Anastasia blev jag på tecknathumör. Ville se någon disneyfilm med massa bra musik, så självklart föll första tanken på Herkules. Musiken, gott folk. MUSIKEN! Min favorit är "A star is born", jeeeeeeeesus vilken glad gospeldänga. Jag tycker Hades är rolig. Och Skrik och Panik, förstås. "Om. Om är bra.", klassiker.
★ ★ ★ ★ ✰

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0