klara klappar


Och där var sista klappen hemklickad. Bara att tälta vid postlådan då. Faktiskt är jag mer pirrig i magen över att få klapparna jag ska ge bort än de jag ska få. Vuxenpoäng? Åh, jag vill bara slå in paket och pygla, lacka och fixa julklappsetiketter, gömma mina fina klappar till kvällen innan julafton och vänta till kvällen därpå för att se minerna när de öppnar presenterna och hoppas de ser skapligt glada ut.

Utöver detta har jag igår kikat på Snobben-julavsnitt med mamma. Det måste ju vara bland det juligaste som finns. Det slog mig medan jag tittade dock, varför tyckte man Snobben var så roligt när man var liten? Egentligen är det ju först nu man förstår skämten! Eller så var jag ganska klyftig för mig ålder då det begav sig men det tvivlar jag på.

Julpysslade även med småkusinerna igår och var på julkonsert. Har inte haft en gnutta julkänsla innan trots äcklig snö och annat juligt, vilket gjort mig deppig - tills igår. Julpyssel och glad gospel did it. Känns bra, känns bra.

Och idag har jag julstädat. Äntligen. Inte en dammtuss så långt ögat når. + Kollat upp vilka filmer som visas under julhelgen och ställt larm på telefonen så jag inte missar det viktigaste. Nördpoäng.

För att det inte ska se så textigt och tråkigt ut måste jag tipsa om en av mina nya favoritjullåtar.


Godnatt kamrater.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0