jag ger dig min morgon


Det var inte igår, minsann. Tänkte jag borde passa på att skriva medan det är relativt lugnt på skolfronten och jag är hemma från skolan. Har inget att skylla på nu, liksom.

Snabb recap av helgen fram tills idag:
Fredag: Kemiprov, jobb, sen åkte jag, Bella och Camilla till Linus nya lägenhet och fikade och såg på Festival. Blev lite avis och vill också ha egen lägenhet, heh.
Lördag: Scraplördag i Sylvias butik, mat hos mormor och Ankan, körövning och MELODIFESTIVAL. Klart sämsta deltävlingen hittills. Rolig överraskning att trallvänlig dagispop fick flest röster, skrällar är skojiga. Dock inte kul att Darins vidriga stämma ska behöva förstöra en faktiskt riktigt bra låt. Sånt smärtar. Installerade även gamla barnspel på datorn, som Pettson-spel och Tarzan. Underbart.
Söndag: Enbart One Tree Hill säsong 5 och plugg.
Måndag: Två prov, god mat och massa Tarzan-spelande. Upptäckte även att nästa lördags melodifestivalbidrag låg ute att lyssna på redan nu. Tur, jag som är så nyfiken i en strut, jobbigt att behöva vänta en hel vecka ju. Hittade dock ingen vinnare bland dom bidragen heller, så vetekatten hur det slutar i finalen. Hejar på Salem, såklart. Tror att Eric Saade, majs-Darin eller eventuellt Andreas Johnsson vinner. Kan gå precis hur som helst känns det som.
Tisdag (idag): Vaknade vanlig tid, skulle sätta mig upp och börja platta håret när jag upptäckte att jag hade så sinnessjukt ont att jag inte kunde röra mig. Awesome. Nu går jag på ibumetin men jag hoppas jag är frisk och kry imorn, orkar inte komma efter så pass mycket i skolan. Stressigt.

Nu har jag sett klart One Tree Hill säsong 5 i alla fall. Var hundra år sen sist. Den var bättre än jag minns att den var, faktiskt. Dock sämsta säsongen hittills. Måste ta mig i kragen och se säsong 7, har bara sett första avsnittet av 18 på den. Sjukt.

Sist men inte minst hoppas jag att långtidsprognosen på YR.no stämmer.

Skapligt underbart om all vidrig kyla och snö försvann så våren kunde hälsa på. Man kan ju hoppas i alla fall.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0