challenge yourself


Jag vill börja på med nån utmaning. Typ veckoutmaning av något slag. Inom foto för att komma igång på den fronten, eller vad som helst. Men jag kommer inte på nåt bra. Tips tack?
Stina

Vill bara säga att jag diggar verkligen din bloggdesign, och det där ordspråket är väldigt bra!



Fotoutmaning låter som en bra idé, har också funderat i samma banor. :)

2010-01-10 @ 12:48:49
URL: http://stinisstajna.blogspot.com/
Astrid

SV: Jag har en Nikon D3000 :)

2010-01-10 @ 13:56:17
URL: http://astridlouise.blogg.se/
hedvig

jag är på vafan!

2010-01-10 @ 20:39:06
URL: http://hedda94.blogspot.com
Agent 134

Jag brukade göra en grej med film och serier som skulle kunna vara ett bra förslag; jag gjorde små lappar över vilka jag kunde se och när jag hade tråkigt drog jag en lapp och kollade på just den. Du skulle kunna göra samma sak med fotografering fast skriva olika teman på lappar. Du kan säkert skriva samma sak på två eller tre lappar också, beroende på vilken vecka så kan resultatet bli helt annorlunda.



Ett annat tips är att välja teman i alfabetisk ordning. En vecka har du A, nästa B osv.



Varför inte lite global fotografering? Ett land för varje vecka? Det kommer med stor sannolikhet skapa frustration, dock. Såvida man inte vill laga till paella eller råttor eller klä ut sig till geisha när man har slut på idéer.



Det eller så kan du ha olika motiv för varje vecka, och med motiv menar jag förstås modeller. Kanske gå ut och fråga en främling om det är okej att fota denne. Det skulle vara en rolig kombination om du kunde göra en kombination av denna och alfabetsveckorna och få människorna att FÖRESTÄLLA bokstäver. När du är klar med alfabetet skulle det vara hysteriskt kul att se om du kunde skriva nåt genom att kombinera fotona.



En annan idé är att fotografera reklam när du ser någon, eller ord, och kombinera dem till en låttext du gillar när du har de ord du behöver. Detta är inget FAST projekt eller något som du kanske kan göra varje vecka, men det är kul som sjutton.



Majgadd. Jag måste verkligen anstränga mig för detta muntliga förhör. Farväl och förlåt för att jag lät mitt skolkande gå ut över dig. Förhoppningsvis fick du några idéer och inte bara en lång och meningslös kommentar.

2010-01-12 @ 08:31:33

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0