vecka ett, jag är hellre blind än ser mitt liv utan dig


Har följt Isabell, Elin, Annika och Johannas fotoprojekt i snart ett år nu och blivit så galet inspirerad av dessa kreativa själar. Har velat göra något liknande för att få fart på inspirationen lite, tycker jag tar så tråkiga bilder nu för tiden och då blir det ju inte att man har lust att gå runt och fota heller. Jag behöver en spark i rumpan helt enkelt. Därför har jag och Hedda startat ett eget litet veckoprojekt med temat låttitlar - alltså vi fotar efter en speciell låttitel varje vecka.

OBS! Varning för en hel del självporträtt i bloggen framöver. Hatar verkligen att vara med på bild, står klart mycket hellre bakom kameran än framför, men jag är väl så illa tvungen om jag vill utvecklas. Synd att man föddes så ofotogenisk bara.

VECKA ETT - Jag är hellre blind än ser mitt liv utan dig (av Florence Valentin)
Försvarstal: Ihopstressat och hade ingen vidare bra idé på hur jag skulle tolka låttiteln, men asch. Har väl (om vi orkar hela vägen) 51 veckor på mig att utvecklas, jag är bara rookie än ju.



ISHKjnfdmfuäk. Efter detta hemska inlägg tror jag att jag måste gömma mig under täcket och titta på Veronica Mars säsong 3. Herrå!
hedvig

WIHOOO! Fiint.

2010-07-02 @ 16:56:02
URL: http://trainonfire.blogspot.com
Amanda FOTO

Tror att det kommer bli jättebra under året, det här var verkligen en bra början! Jättesnygg bild och bra tolkat av låttiteln tycker jag. Fin redigering och bra modellande också, ja bara bra helt enkelt. :) Lycka till.

2010-07-04 @ 00:01:09
URL: http://www.aphoto.se
Susanne

Grymt Hanna! :)

2010-07-04 @ 23:40:12
Fotograf Elin Ivemo

fan vad smart att köra på låttitlar! ska bli kul att se vad som kommer!



jag tycker inte alls att du ska vara missnöjd. jag gillar det rinnande sminket. smart också att spegelvända ena bilden så att ljuset kommer utifrån på båda! ett litet tips när det gäller texturer är att skapa en lagermask på texturen, sen välja suddet på en låg opacitet och sudda fram ansikte och andra viktiga delar lite, så att allt inte är täckt av lika mkt textur. Det ger med djup och sätter fokus på rätt saker.



lycka till med projektet!

2010-07-05 @ 08:54:35
URL: http://elinivemo.wordpress.com
rebecca

Nu är så grym på att fota!

2010-07-05 @ 17:33:51
URL: http://nordlundrebecca. blogg.se
carolina

DU är fotogenisk hanna, himla snygg! och Grym! PUss

2010-07-06 @ 22:32:06
URL: http://cccarolinal.blogg.se/
Johanna

Ja det är grymt faktiskt.

Det var inte dyrt alls att hyra hus om man är några styckna. Vi var sju personer och betalade runt 7000:- tillsammans för en vecka. Mycket billigare än hotell.



Tack så mycket för orden i inlägget också och lycka till med ert projekt, du ser ut att ha fått en bra början :)

2010-07-08 @ 11:02:09
URL: http://johannalundberg.net/blogg
Sofia Lindberg

GRYMT bra gjort Hanna! OCH du är riktigt fotogenisk!

2010-07-12 @ 12:13:18

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0