I even painted my toenails for you




Lördagen var loppisdagen. Åkte först på förmiddagen till loppisen på ön, hittade massa filmer och musik för 10 spänn styck, var ju tvungen att slå till. Sen hittade jag en radio. En sån där gammaldags jag drömt om så länge, riktigt retrosnygg som skulle passa perfekt hos mig. Sextio riksdaler. Bäst. Det är ett lock på ovantidan också med en LP-spelare under, dock har vi inte lyckats få till ljudet på den än men det lär väl gå att kirra på någe vis. Nu står den i mitt fönster med skivorna på golvet nedanför. Snacka jag ska mysa i sommar!

Drog sen en snabbis på Second Hand, var lite rastlös, hittade inget skoj, gick för skoj skull dit kamerorna brukar stå utifall jag skulle hitta nån rolig analog kamera till ett bra pris, hittade inget, såg en väska bredvid dock men orkade inte kolla vad den innehöll, gick iväg. Hann gå ca: två steg, beslutade mig för att titta i väskan ändå, och vad fanns väl inte där om inte en kamera! En Canon AE-1 (från 1978 tydligen) + ett riktigt ordentligt (och TUNGT) teleobjektiv för sammanlagt 165 spänn. Där tvekar man inte. Om den fungerar eller inte vettekatten, men har googlat på den och hittat en manual där det står att ett särskilt batteri behövs, ska ta och beställa ett sånt + lite film nå tag framöver så jag kan testa lite. Extra kul när man hittar annonser på blocket där folk säljer likadana kameror för högre summor. Då njuter man av sitt kap.

Inuti kameraväskan hittade jag också några medaljgrunkor från skidtävlingar samt en gul penna från posten där det står "Brevvänner är bra kompisar". Den ska jag spara.

Snart sommarlov, änte klokt. Herrå!
Linus :)

Snygga bilder :D

2010-06-08 @ 20:52:18

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0