KAMERA, HEJ


Sommarlov OCH kameraleverans samma dag, helt galet bra! Är så kär i min sprillans nya d90, har vant mig hyfsat bra vid den redan, enda jag inte förstår mig på alls är hur man väljer fokuspunkt manuellt? Letar och letar men det går åt pipan. Aja, lär väl lösa sig snart nog.



Min lilla goding gömmer sig under en stol, "jag vill inte vara med på kort!", men den gubben gick inte.

Bilden blev rätt brusig, dock väldigt lite brus för såpass högt ISO-tal, tror jag hade ISO1000 eller nånting (ISO: högt tal=skarpare bild i dåligt ljus, mer brus, ungefär)? Det där motsvarar ungefär... ISO400-600 på d40:n. Helt wacko.

Mamma och jag har tittat på Sunes Sommar, ett måste första dagen på lovet. Alltså, Rudolf och Håkan... Man dör ju så fort de öppnar käften, helt underbara. Kruxet är att man blir sugen att se Sunes Jul på en gång. Funkar ju inte, inte på sommaren. Måste vänta ett halvår. Oh, well.

Katastrof att jag är så här pass trött första lovdagen vid den här tiden. Fast, vadå. Vaknade 4.45 av en mygga, trodde klockan var 5.45 då jag egentligen skulle upp för att fixa Adina till hennes skolavslutning, insåg kl 5.00 att jag var uppe en timma för tidigt så jag fick lägga mig och sova en skvätt till. Som grädde på moset somnade jag sent igår också. Jag är värd lite sömn, det tycker jag allt. Tror inte jag orkar se klart hela Bröllopsfixaren som går på 3:an nu. Menmen, har sett den sjuttio gånger förut, dör inte direkt.

Gonatt.
Anonym

jag hade oxå problem att hitta manuella fokuspunkten, det är lättare än vad man tror.

ställin manuell på objektivet och sedan har du bara infon öppen och flyttar med knapparna

jag är dålig på att förklara men hoppas att det hjälpte

2010-06-12 @ 14:41:42

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0