give me a few silly saturdays


Ligger i sängen och har precis sett färdigt "The Stepfather" som jag började se igår men somnade ifrån. Trodde den skulle vara hundra gånger bättre, speciellt när den jämfördes med "Disturbia" som är en av mina favoritfilmer. Sicken besvikelse.

Jag hittade precis soundtracket till "The Last Song" på spotify, jisses så jag längtar. Har väntat på den och "Dear John" i år. Seriöst. Och nu när Dear John äntligen gått på bio i USA och allt så ska det ju så klart ta sju sekel innan den kommer hit. Blir tokig. När jag har sett de två har jag sett alla filmer som bygger på böcker av Nicholas Sparks som finns ute. Eller ja, jag har inte sett "Message in a Bottle" än men jag har den hemma så det är väl bara en tidsfråga innan det händer också. Det fick mig att tänka lite. Jag är verkligen ingen läsmänniska, men jag har kommit fram till att de enda böcker jag kommer ha i min bokhylla när jag flyttar hemifrån är Harry Potter-böckerna, Twilight-serien och massa böcker av Nicholas Sparks. Det är han som skrivit böckerna som bl.a The Notebook och A Walk To Remember bygger på, så... Så fort jag orkat läsa klart Breaking Dawn ska jag nog låna någon Sparks-bok så jag blir hooked på böckerna också och inte bara filmera.

Igår hälsade Rebecca och Camilla på en sväng. Myspys! Drack te, käkade kex och popcorn och såg på Wallander: Vålnaden. Den sög lite, synd. Bättre lycka nästa gång. Sen slutade det med att vi satt utklädda i sjuka masker framför chatroulette och skrämde människor runt om i världen i flera timmar. Oerhört bra. Bilder kanske dyker upp sen, kameran är på tok för långt ifrån mig just nu.

Senare kommer Linnea och färgar mitt hår och myser. A-w-e-s-o-m-e!
Vi hörs, hejsvej
rebecca

Myspys hade vi allt! :)

2010-03-27 @ 15:02:58
URL: http://nordlundrebecca.blogg.se/
Fina Augustina

Du har börjat missbruka ordet "jisses". Det får mig att tänka på Velma i Scooby-Doo.



Det gick inte att kommentera i inlägget innan detta? Anywho, tänkte kommentera på det du skrivit om våldtäkten; troligen är Bjästa en liten håla där alla känner alla och denna flicka inte har särskilt bra rykte om sig, eller bara ett rykte som lögnare (lite som pojken som skrek varg), eller så är pojken så pass ordentlig och idylliskt svensk att han är en sådan som enligt majoriteten aldrig skulle göra en fluga förnär, ungefär som hur en gift, svensk, medelåldersman enligt majoriteten av hans bekanta aldrig är pedofil nog att hyra in prostituerade barn och ha sex med dem när frun inte är hemma. Regel nummer ett i människoboken: alla ljuger, att tro på människor är bortslösad energi, denna pojke är inget undantag.



Jag tror inte stenhårt på konceptet av att alla människor är skitstövlar som ljuger och döljer en hemsk sida av sig själva och jag är fullt övertygad om att man borde stötta sina kompisar oavsett om man vet sanningen eller inte, det är vad kompisar gör, står upp för varandra, men jag är för tillfället hjärntvättad av House som jag nyligen köpt en till säsong av. Däremot tycker jag att såvida den här killen inte bondade med hela stan/byn och förtjänade allas förtroende är vad Bjästa gjorde ren organiserad mobbing och en allmänt grym handling. Till och med nazister försvaras bättre.

2010-03-29 @ 09:33:37

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0