eurovision


Det var helkväll igår: först wildkids-final, sen eurovision 2010. Så gälet mysigt.

Många av eurovisionlåtarna växer i mina öron, faktiskt. Cypern har alltid varit storfavoriten hos mig, har även gillat Belgien, Rumänien, Danmark och Norge. Har dock fått några fler favoriter, t ex frankrike, som jag gillade direkt när jag hörde en liten snutt av studioversionen, trodde dock att den skulle vara kass live... Men icke! Jag blev så glad och studsig och bara satt och hejade. Georgien var också en låt som växte mer och mer varje gång jag hörde den, nu råkar den ligga i min spotifyplaylist, hehe. Gillade Armenien tidigare, men tröttnade rätt snabbt på den. Aprikoskärnan, dära. Det stör mig också något så sinnnnnnessjukt att Portugals låt påminner om någon låt i refrängen MEN JAG KOMMER INTE PÅ VILKEN! Jag tänker på jul när jag hör den, eller nåt disneyaktigt... Aja.

Lite småtråkigt att Tyskland vann kan jag tycka, för väntat. Hade varit sjukt roligt om Danmark vann, heeelt otippat och out of the blue! Som den fick tolvor på löpande band i början, blev helt chockad. Fast huvudsaken inte Azerbajdzjan (ja, jag googlade stavningen) eller Turkiet vann, var orolig där ett tag.

Lite kul att Rumänien kom trea, kändes som det bara var jag som gillade den i semin. Tydligen inte!
Dock borde Belgien kommit ännu högre och Azerbajdzjan (ja, copy+paste) kommit typ... sist. Eller nåt.

Trots Greklands katastofalt värdelösa låt (hur kom den åtta?!??!) måste jag bara tacka och bocka för att de gav sin tolva till CYPERN, det ledde till jubel i soffan kan jag tala om. Enda tolvan... Den var värd hundra till.

Nu ska jag nog se klart första avsnittet av Beverly Hills, sen fortsätta med mitt Criminal Minds-maraton.
Adjöken!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0