guld är inte allt som glimmar




Men jul än så här blir det inte. Jisses, vad jag blev sugen att se på Kråkguldet nu. Blivit en tradition att ha Kråkguldet-maraton här hemma strax innan jul, så det är ju bara en tidsfråga innan jag mejar in CD1 i dvdn och slänger mig ner i soffan med sjutton liter julmust och tre ton pepparkaksdeg. Frågan är dock om det är lite för tidigt för den sortens julmys? Å andra sidan är det faktiskt november nu.

Jag vill fnissa åt Staffan, tycka Signe och Orvar är obehagliga, härma Staffans morfar så fort han öppnar kakhålet och sjunga med i julspelsångerna ju.
"Vi har kommit ifrån öööööster, följt en stjärna natten lång
och med ökentorra rööööster vill vi sjunga denna sång

Vi har drömt en dröm om ett kungabarn
vi har seeeeett hans stjärna klaaaaar
vi har rest många långa dar på vår dromedaaaar"


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0