Mello 2011 - the aftermath, del 1


Ska försöka fatta mig relativt kort.

Dilba
var för mesig för låten, annars var låten riktigt bra kan jag tycka. Kommer nog lyssna på den på ipoden sådär ibland.

Swingflys
låt växte. Konstigt nog var det den första låten jag började sjunga på när jag kom hem, skumt. Idol-Christoffers förtjänst dock, ehhehe.

Jenny Silver
tappade nästan lite live. På nåt knepigt sätt. Tycker den är småmysig, men den får inte vinna. Inga fler medelålders schlagertanter i ESC, tack. Bara Carola som klarar av sånt.

Jonas Matssons framträdande var lite småpinigt, koreografin kändes lite 9:an-spex sådär. Kan inte sluta gilla själva låten, men han sjöng ganska jättedåligt ikväll. Får nöja mig med studioversionen sen.

Så var det ju Le Kid. Le Kid, Le Kid, Le Kid. Den växte nåt enormt när man hörde hela låten och den blev lite av en favorit. Men självklart hänger inte svenska folket med i svängarna och låter guldkornet bli 5:a och snubbla på mållinjen, precis som Lovestoneds låt i fjol som jag också blev helt betuttad i. Det sög ju. Jag får se det från den ljusa sidan - den dyker troligtvis upp på spotify snart nog.

Rasmus Viberg
sjöng ju rent och så vilket var skönt, men låten är fortfarande för lam. Jätteknepigt var dock att innan festivalen börjat och jag satte mig i soffan så satt jag och nynnade på den? Vafalls? Aja.

Pernilla Andersson var lika jättebra som jag var inställd på, förstå att myslyssna på den låten på bussen om morgnarna, klockren bil/bussmusik. Gilla, gilla.

Och så sist men inte minst - Danny. Faktiskt jättesnyggt nummer och globensjälvklar, och jag lär gå runt och sjunga på låten lite nu och då. Kanske inte bästa låten jag hört direkt, men jag gillar den ändå. Säger som jag läst på många schlagerrecensioner under de här dagarna - Danny är bättre än låten. Men det funkar ändå.

Den var den deltävlingen det. Nu måste jag börja längta efter nästa lördag. Hundra år dit ju. Crappers.
Upptäckte att HELA STUDIEVERSIONER av alla kvällens bidrag finns ute på svt nu. Gör sån sjuk skillnad mot för enminutsklippen från första repetitionen jag had att gå på när jag bestygsatte.

Nya poängen baserat på studioversionerna:

Dilba - Try Again: 3 av 5, kan växa.
Swingfly - Me and My Drum:
Jenny Silver - Something In Your Eyes:
Höjde lite till 3,5 av 5 tack vare den snygga tonartshöjningen.
Jonas Matsson - On My Own:
Le Kid - Oh My God: Höjde sig rejält till 4-4,5 av 5. Kommer nötas på ipoden framöver.
Rasmus Viberg - Social Butterfly:
Pernilla Andersson - Desperados:
4,5 av 5, kommer också nötas på bussen, mys.
Danny - In the Club: fortfarande 3 av 5. Kanske växer.

Nu ska jag ha mellomys med Carro och Becci. Lite av en tradition numera, mys!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0