Mello 2012 - Deltävling 3


Nu har jag tittat och lyssnat på enminutsklippen av alla låtar och dom går att hitta HÄR. Eftersom man inte får höra hela låtarna är det svårt att betygsätta och tippa, men jag ska försöka. Fast jag kan ju inte lova att jag tycker likadant när jag hört låtarna i sin helhet ;)

Youngblood - Youngblood
Det har snackats om att detta låter sjukt mycket som "Manboy" och att Fredrik Kempe därmed gjort en ripoff på sin egen låt, men jag tycker inte låtarna är SÅ lika. Jag menar, "Manboy" är ju åtminstone lite bra och catchy. Gillar inte riktigt detta, men å andra sidan avskydde jag ju "Popular" i fjol också och den är ju en av mina störta guilty pleasures just nu, vilket jag hatar mig själv för. Det skulle alltså inte förvåna mig om denna dyker upp i min playlist framöver också. Återstår att se när jag hört hela låten.
2,5/5

Maria BenHajji - I Mina Drömmar
Haha, men vilken SURPRISE att jag tycker att något som ratas av schlagerproffsen är bra. Under webbjokerveckorna var detta absolut den enda låten som var värd en plats i Mello. Maria sjunger ju som en balladgoddess och jag tycker låten är jättefin, gillar faktiskt denna mer än Sonjas låt förra veckan! Men ja, jag tror ju tyvärr att den är chanslös, särskilt när jag läst att Molly också tävlar med en ballad denna vecka som beskrivs av proffsen som en ny "Empty Room"... Hur som helst, jag hoppas på en skräll!
3,5/5

Mattias Andréasson - Förlåt Mig
Hade inte jättehöga förväntningar på denna låt, alltid tyckt att Mattias varit den sämsta sångaren i EMD och fattade inte riktigt hur han kunde bli så känd så snabbt efter sitt deltagande i idol. Men hör och häpna, detta är ju skitbra! Nu skämsgillar jag ju EMD och den typen av musik, men den här låten är liksom bra på riktigt! Big fat cred till honom för att han skrivit låten helt själv och tydligen spelar alla instrument på skivan själv också. Har fortfarande svårt för hans röst, men den känns mindre mesig i den här typen av låt än i boybandpop a la EMD.
4/5

Love Generation - Just A Little Bit
"Dance Alone" var ju lite av ett hatobjekt för mig i fjol. Flera schlagerbloggare tycks tro att dom inte gick till Globen ifjol på grund av att tjejgrupper inte fungerar i jante-Sverige. Min anledning var dock den att jag tyckte låten var dålig och att tjejerna sjöng dåligt. Inte svårare än så. Dansa kunde dom däremot, och det kan dom även i detta nummer. Gillar inte den här låten något särskilt heller, dock tycker jag nog att denna är bättre än "Dance Alone". Kanske. Har fortfarande svårt för deras sång dock. Lär inte läggas in ipoden skulle jag tro.
2/5

Carolina Wallin-Pérez - Sanningen
Har inte så stor koll på Carolina förutom att jag vet att hon sjungit Kent-covers, så jag visste inte riktigt vad hade att vänta. Men oj, vilken glad överraskning! Skitcoolt med trumprylarna på scenen och refrängen är väldigt udda, den påminner inte om något annat jag hört. Verserna däremot påminner om Kent. Älskar detta! Tror dessvärre den hamnar tillsammans med Maria BenHajji i botten. Hoppas på skräll! Det här är bra! Rösta!
4,5/5

Andreas Johnson - Lovelight
Har varit neutral i mitt tyckande om Andreas tidigare, men nu på senare tid har jag totaltfastnat för både hans "Solace" och "Buzzin" så jag väntade mig en låt i det stuket. Det blev det dock inte riktigt, men jag gillar det ändå! Fast jag är fortfarande ite besviken över att det inte var någon ny "Buzzin". Eller "Solace"....
3,5/5

Molly SandénWhy Am I Crying
Molly med guldstrupen är tillbaka, och det med besked! Maffig ballad med I'm-better-off-without-you-text, ryser. Detta blir bra, det.
4/5

Björn Ranelid fl. Sara Li - Mirakel
Jesus, Mary, Joseph and the camel - vad är detta?! Så himla konstigt. Har läst att många schlagerbloggare äääääääääääälskar denna tuggummirefräng, men inte ens jag som allt som oftast frivilligt sitter och diggar Nicke & Nilla och Jimmy Jansson på högsta volym tycker detta är någon höjdare alls. Alltså, näej. Ska bli galet skoj att se denna sjuka show på lördag men om den kommer topp 4, herrrrregud, då vet jag inte vad jag tar mig till.
2/5

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0