Mello 2012 - Deltävling 4



Nu har jag tittat och lyssnat på enminutsklippen av alla låtar och dom går att hitta HÄR. Eftersom man inte får höra hela låtarna är det svårt att betygsätta och tippa, men jag ska försöka. Fast jag kan ju inte lova att jag tycker likadant när jag hört låtarna i sin helhet ;)

Charlotte Perrelli - The Girl
Alltså jag var less på Perrelli redan innan hon vann med "Hero" så jag hoppades ju på en flopp i år för herrrrrrrregud vad lack jag skulle bli om hon knep förstaplatsen i Globen framför näsan på Loreen, särskilt då det gick som det gick i Eurovision 2008. Tyvärr gillar jag ju låten lite, men det gör inte så mycket för jag har svårt att se att den här låten har någon chans på vinst. Perfekt sjunga-med-och-vicka-på-rumpan-medan-man-diskar-låt, dock!
3,5/5

OPA! - Allting Blir Bra Igen
Tvi vale, måste vara det sämsta sen Py Bäckmans hemska låt för några år sedan. Brb, spyr.
0/5

Dynazty - Land of Broken Dreams
Hade hoppats på en ny H.E.A.T - 1000 Miles, men jag får inget riktigt grepp om melodin av enminutsklippet? Blir säkert bättre när man hör hela låten, men än så länge är jag inte hooked. Och alltså snälla. Räcker det inte med DBA:s tråklåt i Globen?
2,5/5 (Tror absolut att den kommer växa under veckan, dock)

Lotta & Christer - Don't Let Me Down
Alltså vad jobbigt. Jag AAAAAAVSKYR Christer Sjögren men jag skämsälskar Lotta Engberg. Har på tok för många av hennes dansbandsdängor på min ipod, lyssnade senast på hennes "Våra Nya Vingar" när jag var inne på Glitter idag. Men ugh. Visst, den kanske växer när man hört hela låten några gånger men just nu känns det bara jobbigt.
2/5

Hanna Lindblad - Goosebumps
Linda Sundblad har varit med och skrivit denna och det hörs! Älskar hennes tjej-dagis-glad-pop a la "Lucky You" ifjol. Däremot har jag alltid haft svårt för Hanna Lindblad. Hade hellre sett att Linda framfört låten själv. Gillar inte Hannas röst, särskilt inte till den här låten, och det lilla man får höra av låten låter inte särskilt catchy. Synd. Hade hoppats på en ny gladpoppig "Lucky You".
2,5/5

Axel Algmark - Kyss Mig
Hahahah herrrrrrregud (som Ranelid skulle säga)! Sicket spektakel! Har läst på diverse schlagerbloggar att låten är hatad av pressen, men det struntar man väl i. Tycker det här är lite mysigt, ja. Liksom sommarglad bilmusik, på nåt sätt. Efter en enda lyssning loopar refrängen i mitt huvud. Tror dock den hamnar på palts 6-8. Men äsch. JAG kommer åtminstone spela den i ipoden framöver. (Uppdatering: ÄLSKAR DETTA!!! Hoppas på tokskräll!)
4,5/5

Lisa MiskovskyWhy Start A Fire
Åh, jag gillar ju det här! Jättemycket! Jättehärlig låt, Lisa sjunger jättebra och coolt med dansarna i bakgrunden som viftar med lysande skynken. Tror tyvärr den inte är så direkt som låtar i Mello oftast måste vara för att röstas vidare. Hade den varit med i någon av de tidigare deltävlingarna tror jag den hade haft större chans, men denna vecka tror jag det blir klurigt. Hur som helst är detta en av de absolut bästa låtarna i år rent kvalitetsmässigt, helt klart!
4,5/5

DannyAmazing
Alltså det låter lite surt i enminutsklippet, men jag är övertygad att han helt enkelt inte fokuserade på rösten så där på första repet. Låten är ju bra och konturerna på dräkterna som lyser i mörkret är ju häftiga, men jag hejar ändå på Loreen. Jag lär inte DÖ om denna vinner i Globen för det är ju absolut inte dåligt, men ååååh jag vill ju att Loreen ska vinna hela tjuttaballongen. Tror jag behöver höra hela låten innan jag vet om jag älskar låten eller bara lagom-gillar den. (Uppdatering: Skitbra låt, men Loreen är ändå min favorit!)
4,5/5

Uppdatering: Ojsan, kom visst på att jag glömde tippa (likadant förra veckan, herregud)! Gör det nu istället.

Om jag får bestämma: Danny och Axel till Globen, Lisa och Perrelli eller Dynazty till andra chansen.

Så här tror jag att resultatet egentligen blir: Danny är ju gjuten i Globen, tror Dynazty hänger på, rock brukar ju gå bra i Mello. Så kanske Lotta & Christer i AC (eller rent av Globen, liksom både Lotta och Christer har gått direkt till Globen förut så det är ingen omöjlighet att de gör det igen trots att deras låt är panikmossig) och så skulle jag tro att Perrelli också går dit. Men tänk vilket tråkigt resultat isåfall. Hoppas verkligen att Axel skräller! Å andra sidan hoppades jag på en skräll för webbjokern förra veckan och hon kom sist i den deltävlingen så jag bör väl inte hoppas för mycket, kanske.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0