365 day movie challenge - vecka 2


Tänk, under årets första två veckor har jag redan hunnit se tretton filmer. Tretton! Det är nog fler än jag brukar se under ett helt år. Råkade dock glömma bort att se en film i torsdags, så jag ligger en film efter nu. Därför listar jag bara 6st filmer idag. Men äsch, det kommer man ju ikapp på ett kick!



8. My girl (1991) - Hade kanske liiiite väl höga förväntningar på denna, nådde inte riktigt upp dit. Sen hade jag råkat se bilder från slutscenerna så jag visste ungefär vad som skulle hända. Hade jag sett denna innan jag såg Bridge to Terabithia kaaanske jag gillat denna filmen mer än jag gjorde nu. Tror bannemig ingen film klår Bridge to Terabithia i den här genren, nämligen. Men ja, en söt och sorglig mysfilm!
★ ★ ★ ✰ ✰

9. Our idiot brother (2011) - Åh, den här filmen innehöll ju så många skådisar jag gillar, liksom Paul Rudd (!!!!!!!!!!!), Adam Scott, Elizabeth Banks, Zooey Deschanel, Rashida Jones och Kathryn Hahn i samma himla film! Men jisses vad besviken jag blev. Sjukt seg, konstig och tråkig film, usch. Galet jättebesviken. Årets första etta.
★ ✰ ✰ ✰ ✰

10. Gnomeo & Juliet (2011) - Hade inte särskilt höga förväntningar på denna eftersom jag läst en hel del svala recensioner om den på internet, men jag blev positivt överraskad! Tyckte den var himla söt och jag fnissade flera gånger. Mys!
★ ★ ★ ✰ ✰

11. Something borrowed (2011) - Detta är också en film jag har skjutit upp att titta på eftersom jag inte läst jättemånga bra omdömen om den. Tur att Ankan och jag traskade in på Hemmakväll och lånade bl.a. denna, för annars hade det nog tagit ett bra tag innan jag orkat se den. För faktiskt så gillade jag den. Jättemycket. Trodde den skulle vara med förutsägbar och lite vääääl tjejig på nåt sätt, men jag älskade att man inte riktigt visste vilken karl huvudpersonen skulle bli tillsammans med i slutet, eller om det skulle bli någon av karlarna över huvud taget. Jag satt in i sista minuterna och undrade, haha. Japp, denna gillade jag. Kommer ses fler gånger. Frågan är bara om jag kommer klara av att se Kate Hudsons karaktär en gång till, fy friden vilken jobbig människa.
★ ★ ★ ★ ✰

12. The art of getting by (2011) - Jag trodde detta skulle vara en jobbig, överdjup och konstig independentfilm som jag bara skulle orka se en kvart av, men det var det ju inte alls! Den var ju för tusan jättebra, precis som jag hoppades när jag såg trailern första gången! Tyckte den var fin och lite annorlunda, fast på ett bra sätt. Tror faktiskt jag är så pass snäll att jag ger en en fyra.
★ ★ ★ ★ ✰

13. Busungarna (1994) - Undrans hur många gånger jag sett den här filmen. Tappat räkningen. Kanske världens mysigaste, sötaste och roligaste barnfilm. Hatar att jag inte hittar den på DVD nånstans, måste ha den! Åååååh jag älskar denna film, fnissar konstant genom hela filmen. Så himla söta ungar, haha!
★ ★ ★ ★ ★

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0