Året som gått - del 2


JUNI
Här hände det massor - det var bal, jag tog studenten, jag jobbade nästan varje dag på Kägelholmen, vi åkte runt på massa loppisar och jag fyndade massvis med prylar, osv.


JULI
I juli var jag ledig så då passade jag på att göra... allt. Första jag gjorde var att klippa en cirkus en decimeter av mitt totalförstörda hår, sen började jag att fixa i husvagnen, åkte till Stockholm med mamma en svänga, fotade bröllop, lyssnade på Linnros i Freluga, osv.

Nu är det ju i princip omöjligt att toppa min och mammas Stockholmsresa vi gjorde 2010, men 2011 års tripp var helt okej den med. Hälsade på Calle Gurra och Sillan på slottet, eller ja, vi traskade väl mer runt på tomten deras. Tänkte dra till Skansen lika som året innan, men vi orkade bara stå i kön litegrann sen sket vi i't och drog till Grönan istället. Kanske lite otippat eftersom att både mammi och jag är himla fega när det gäller karuseller och sånt stoj, men så åkte vi bara meskaruseller också. Fast jag tycker om dom, typ slänggungorna och sånt lagomt pirrigt.


AUGUSTI
Det var lugnare i augusti - jag fortsatte mixtrandet i husvagnen, jag jobbade inte lika mycket och när Käglan stängt för säsongen drog familjen till Övik i några dagar. Första bilden är tagen på mitt favoritfik här i Övik, tror jag måste svänga in dit imorgon.

Fick även för mig att laga baconcheesehamburgare mitt i natten flera gånger under augusti månad. När jag går igenom mina blogginlägg från augusti ser jag att jag redan i slutet av månaden började visa symptom på julsjukan. Oops.


SEPTEMBER
Denna månad blev jag så färdig med husvagnen som jag kunde bli. Är mycket som inte är helt klart ännu, men det kändes onödigt att lägga tid och pengar på sånt när sommaren började gå mot sitt slut, liksom. Sen hade jag, Carro, Becci, Olle och Markus en lite sen kräftis i lusthuset. Tänk att det kan vara så gott att käka skaldjursrumpor!

I mitten av månaden skulle jag fota ännu ett bröllop, dock lyckades jag typ tre dagar innan få världens nackspärr. Fy. Bubblan. Fick åka till hälsocentralen, vänta i en evighet på en doktor, sitta inne hos doktorn i max fem minuter för att sedan få ett recept utskrivet på några tabletter som inte hjälpte ett endaste dugg. Hade panik, jag skulle liksom springa runt med en tung kamera runt nacken en hel dag och jag kunde inte sitta utan att skrika av smärta ungefär. Som tur var försvann nackspärren precis samma dag som jag skulle fota bröllopet. Puh!


OKTOBER
Händer sällan något särskilt i oktober känns det som. Jag scrappade väl mest julkort och lyxmyste om dagarna. Med lyxmys menar jag att jag kurar ner mig i soffan, släcker alla lampor i rummet, tänder massssa ljus, dricker te och käkar något gottigt till, t ex kex eller scones med lemoncurd. Det gjorde jag och mamma mycket när vi satte oss ner om kvällarna tittade på 112 på liv och död och Håll huvet kallt. Så upptäckte jag underbaraste pussigaste The Office US och plöjde samtliga åtta säsonger på ytterst kort tid.


NOVEMBER
I november var jag och resten av familjen sjuka. Hostade 24/7 i någon vecka. Fruktansvärt äckeljobbigt, men jag ska väl vara glad att jag bara blir sjuk typ 2 gånger om året.

Jag lärde mamma titta på Veronica Mars, vi plöjde alla tre säsonger på någon vecka. Tänkte försöka hitta Gilmore girls säsong 2 för ett bra pris på tradera, men slutade med att jag köpte hela serien på 7 säsonger för typ 400 spänn. Himla kap!


DECEMBER
Mja, vad har hänt? Det tog mig tre dar och en bränd arm att bygga ett himla pepparkakshus, levde på mammas lussebullar och nyåkers pepparkakor i stort sett varje dag (på riktigt, det var min frukost, lunch och middag vissa dagar), plöjde flera säsonger av Supernatural och alldeles jättenyss, den 30 december, småspontanflyttade jag till min moster i Övik där jag fortfarande befinner mig. Hur länge jag blir här vet jag inte, jag ska försöka söka jobb så får jag jobb - ja, då blir jag ju här ett bra tag förstås. Går det åt pipan flyttar jag väl hem till byn igen. Den som lever får se, som man säger.

Happ, det var det året det. Now what?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0