Året som gått - listan


Årets musik:
Hm, tittar jag i min spotifyplaylist så verkar det som att de största namnen för året har varit Glee, Beatles, Oskar Linnros, Taylor Swift, Queen, Michael Bublé, Zekes, The Script, Tyrone Wells, Eliza Doolittle, Sara Bareilles, Christian Walz, Olly Murs och Dave Barnes.


Årets bästa låt:
Men usch, sånt där får man ju bara inte fråga. Försöker klura ut någon låt jag har lyssnat på hela året utan att lessna. Hmm. The Script - Nothing la jag tydligen in i playlisten i februari och den lyssnar jag fortfarande flitigt på och blir helt fhsuidfkj när jag hör för att den är så bra, så jag säger nog den. BÄST-bäst är den kanske inte, men den är underbar och jag kan inte tröttna på den.

Om jag måste välja en låt som kom ut 2011 så måste det nog nästan vara Loreen - My heart is refusing me. Det är liksom MIN låt och den är fortfarande lika fördönat bra som första gången jag hörde den i delfinalen i Göteborg.


Årets bästa film:
Harry Potter & the Deathly Hallows part II och Flipped!


Årets bästa bok:
Jag som läser så sällan fastnade i år för en ny bokserie, "Hush Hush" av Becca Fitzpatrick. Dom tre böckerna gillade jag, så jag svarar dom. Ska jag välja en av böckerna i serien måste det nog bli den senaste, "Silence"... Eller den andra, "Crescendo"... Äsch, alla är bra.

Årets bästa tv-serie:
MEN GÖR INTE SÅ HÄR MOT MIG, det enda jag gjort i år är ju att titta på underbara serier. Bästa nya fynd måste väl vara Pretty Little Liars, The Office, Parks & recreation, Modern Family, Supernatural, Up all night, The Suite Life-serierna, Once upon a time, Life Unexpected, Community, etc. Liksom ni ser ju, går inte att välja bara en.

Årets snyggaste:
Jag fortsätter på seriespåret hära. Dean Winchester (Supernatural), Jess Mariano (Gilmore Girls), Tyler Lockwood (Vampire Diaries), Jeremy Gilbert (Vampire Diaries) och Ezra Fitz (Pretty Little Liars).


Årets viktigaste händelse:
USA-resan!

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
  • Flög flygplan
  • Vistades i andra länder än Sverige
  • Flyttade (visserligen inte permanent, men ändå)

Har du några nyårslöften?
Nä, kan ändå inte hålla dom.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nä, men jag fick en herrans massa kusinbarn i år! Det gillar vi.

Vilka länder besökte du?
USA (och Finland och Storbritannien om man räknar mellanlandningarna men det gör man ju inte)

Vad var din största framgång 2011?
Umm... Hittade många nya serier? :) Nej, jag kommer inte på nåt.

Bästa köpet?
Jag tänkte svara min köksvåg men jag kom på att jag köpte den i slutet av 2010, sen tänkte jag svara min balklänning men insåg att jag köpte även den i slutet av 2010. Så mja, mjä, jag vet inte riktigt faktiskt.

Vad spenderade du mest pengar på?
Allt skojsigt bös jag köpte i USA.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
The Office! Har fnissat mig igenom 8 säsonger och jag tycker serien fortfarande är jätterolig. Åtta säsonger. Förstår ni hur ovanligt det är för en serie att hålla på i så många säsonger utan att spåra ur och bli meningslös?

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Tror jag var gladare. Kanske.

Vad önskar du att du gjort mer?
Vågat. Å andra sidan vågade jag dra i väg till USA och jag vågade flytta upp hit till Övik lite småspontant, men i övrigt är jag en himla mes.

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Jag var på ett hemskt tråkigt studiebesök, på väg till skolan därifrån krockade vi, på väg hem från skolan var det paniksnöväder och det tog en evighet innan vi kom hem. Tror dock att det var släktkalas senare under dagen. Det var ju fint i alla fall.

Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Hm... Bar klänning oftare än jag brukar göra? Har ingen särskild stil i övrigt, gillar det mesta.

TIMELIMIITS - Mitt kreativa place

OMG! Jag började läsa den första boken "hush hush" idag blev helt fast så nu några timmar senare har jag läst ut den och blev helt ställd... Vill läsa mer! Jag hade ingen aning om att det fanns två till SuperMegaLycklig! :O Måste till bibblan i morgon!!

Ha en bra dag :D

2012-01-29 @ 22:06:58
URL: http://timelimits.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0