ESC 2012 - SEMIFINAL ETT


Tänkte bara sno ihop ett inlägg inför första eusovision-semin av den enkla anledningen att jag känner för det. Orkar inte kommentera alla 18 låtar dock, nöjer mig med att snacka om de få låtarna jag faktsikt gillar.

ISLAND
Gréta Salóme & Jónsi - Never forget
Älskade Jónsis "Heaven" när det begav sig, men fastnade inte för denna förrän alldeles nyligen. Nu älskar jag den. Låter som ett pampigt ledmotiv till någon maffig och dyr storfilm. Sen påminner verserna lite om verserna till "Vildgräs" från Kristina från Duvemåla. Det är alltså något positivt, jag älskar nämligen "Vildgräs". Hur som haver, hoppas låten kommer högt i resultattabellen!

BELGIEN
Iris - Would you
Har läst massa hemska recensioner av denna låt så SÄLVKLART gillar jag ju den, bak och fram som jag är. Tveksamt om den ens går vidare från semin och om den gör det hamnar den säkert i botten nånstans i finalen, men ändå. Jag tycker den är lite skön. Så det så.

CYPERN
Ivi Adamou - La la love
Tror detta är Loreens största hot. Vill så gärna hata låten just pga detta, men den är ju på tok för catchy för det. Drömscenariot är att hon har ett fult och dåligt nummer som sabbar vinstchanserna, så bara sveeeeper Loreen in med sin trolska uppenbarelse och sjunger skiten ur henne och resten av startfältet.

IRLAND
Jedward - Waterline
Alla som känner mig bör fatta att det här är HELT min kopp te. Dagispop när den är som bäst. Låter som en typisk Disney Channel-låt och när är Disney Channel-låtar INTE bra liksom? Nej, just precis. Trots att jag läst många som tycker låten är "meh" och hoppades på en ny "Lipstick" så är ju Jedward crazy-ass stora världen över just nu så man ska ju inte underskatta småtjejerna (och jag själv på tjugo bast med en mental ålder på cirka tio).

ÖVRIGA
Tycker DANMARK är rätt mjäkig, helt okej låt så, men nä. Är fortfarande sur över att hon vann över Patrik Isaksson i danska mello. Hade han och hans danska duettpartner vunnit hade jag röstat som en gris. DEN är bra, den. FINLANDs låt har växt lite för mig, man lär sig melodin och det mesta av refrängen väldigt snabbt. Tror den har svårt att ta sig från semin, dock. Bryr mig inte särskilt om den går vidare eller inte heller. Orkar inte ens kommentera RYSSLAND eller SAN MARINO för det har alla andra i hela europa redan gjort så bra. UNGERN är väl okej, typ.

Happ, det var la det, det. Har fler favoriter i semi två och gillar även flera av The Big Five:s låtar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0