INFÖR MELLO/ESC 2013


Uh-uh, nu börjas det igen. Imorgon avslöjas det vem som ska vara programledare för ESC, runt mitten av veckan antar jag att de första sneak peaksen till låtarna som tävlar i första deltävlingen läggs upp på svt.se, andra länders ESC-bidrag avslöjas lite titt som tätt, osv. Älskar verkligen den här tiden på året! Åh.
 
 
Jag var ett emotional wreck där i november (tror jag det var?) när de första ESC-biljetterna släpptes, för jag hade missuppfattat och trodde att det var veckan därpå som biljetterna skulle släppas, så jag hann inte beställa någon. Hade i och för sig ändå varit på skolan under biljettsläppet, så jag hade nog ändå missat det. Men ändå!
 
Men så nu i januari under det andra biljettsläppet var jag hemma och ledig, så jag satt där framför datorn och skakade av nervositet medan jag väntade på att klockan skulle bli 15.00. Men jag lyckades. JAG LYCKADES! Hade i första hand velat lyckas knipa åt mig biljetter till finalgenrepet, men det sket sig. Dock lyckades jag haffa tre biljetter till direktsändningen av den andra semin. Så himla peppad!!!!!! I maj drar vi alltså ner till Malmö. Helt ofattbart! Därför sitter jag nu och kollar vilka låtar som kommer tävla i just den semin, och just nu ser det ljust ut, tycker jag! 
 
Har lyssnat på fyra av de finalklara bidragen för Finland och jag blev sjukt positivt överraskad? Alla är bra! Eller ja, mer eller mindre, men alla är klart godkända! Gillar främst DENNA och DENNA. Hoppas någon av dom vinner, Finland tävlar ju i min semi! ;)
 
Rätt låt vann i Danmark igår också. Den tävlar inte i min semi, men ändå. SÅ HÄR låter den. Efter första lyssningen hade jag låten på loop i hjärnan hemskt länge, vilket ju är ett gott tecken i eurovision! Tror den hamnar topp 5 i finalen, faktiskt. Hon sjunger bra live också, vilket ju är ett enormt plus.
 
Lyssnade lite på Norges låtar också och hittade två FANTASTISKA låtar från första semin. Nu brukar jag ju heja på låtar som hamnar på plats 5-8 i mellodelfinalerna, men dessa två var verkligen asbra, liksom dom skulle ha chans på topp 5-placering i ESC-finalen. DENNA var min absoluta favvo. DENNA var också värd en finalplats. Så läser jag att båda dessa blev utslagna? Varför är ni så puckade, små norskisar???? Tydligen har dom fortfarande chans att få ett wildcard, men det lär dom ju inte vinna på. Synd! 
 
Har lyssnar på småsnuttar av Maltas startfält också och tycker det låter helt okej, av 24 låtar så låter de flesta rätt bra! Det gillar jag ju iom att Malta tävlar i min semi, hehe. Idol-Kevin tävlar med en låt också! Den är dock lite så där, känns inte supermodern eller hookig, men jag ser den ändå gärna i Malmö.
 
Det var väl det. Återkommer väl imorgon när ESC-programledaren avslöjats. Hoppas så in i norden på Sarah Dawn Finer! Hon är ju så hemskt duktig, hon passar perfekt. Dessutom snackar hon ju fläckfri engelska, det hade varit så sjukt skönt att höra efter fjolårets programledares bottenengelska. Annars får gärna Kristian Luuk gärna leda också, älskar Luuk! Osäker på hur hans engelska låter, dock. 
 
Summa summarum: SÅ PEPPAD!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0