Mede leder ESC 2013


Gud, vilken pärs.
 
I förmiddags hade vi genomgång av krukväxter på skolan. Precis när ESC-programledaren skulle avslöjas. Trodde dock att det skulle avslöjas kl 10.10, inte 11.10... Så jag kollade twitter strax efter 10.10, innan lektionen skulle börja. Läste någon tweet om att Christer Björkman hade sagt "Det är pirrigt" eller nåt. Eftersom jag trodde programledaren redan hade avslöjats, så antog jag att det betydde att Björkman skulle leda tävlingen. Blev så hemskt less och kunde inte koncentrera mig ordentligt på genomgången pga sur. Inget ont om Björkman, han är duktig på det han gör, men som programledare för ESC 2013? Kändes så himla ospännande och liksom... mossigt. Särskilt när man hoppats på Sarah Dawn Finer eller Kristian Luuk.
 
Sen när det bidde lunch så tittade jag till twitter igen och såg att det ju inte alls var Björkman som skulle leda, utan Petra Mede. Förstå vilken lättnad! Kan förstå att detta tudelar svenska folket lite, men jag fullkomligt älskar Petra. Hade svårt för henne för några år sedan, men nu är det totalt tvärtom. Visst, jag hade kanske ändå sett Sarah eller Luuk som programledare om jag fick välja helt fritt, men jag är heeeeelt övertygad om att Petra kommer vara grym!
 
 
Så det var ju kanske lite bra också att jag missuppfattade den där tweeten i förmiddags, hade jag läst att Petra skulle leda programmet redan från början kanske jag hade blivit besviken på valet (till en början, alltså) eftersom jag hoppats så på Sarah eller Luuk. Men nu hann jag ju bli SUPERBESVIKEN för att sen bli positivt överraskad, haha!
 
Det var det, det. Nu vill jag faktiskt bara att sneaksen till veckans mellolåtar ska släppas på svt.se. Nu. Helst nyss. Det här med tålamod är inte riktigt min kopp te.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0