Golden Globes 2014


I fjol lyckades jag tajma min ledighet så bra att jag för första gången kunde se en tv-gala i realtid, och det bidde just Golden Globes! Fick mersmak efter det och passade på att se galan i år igen. Hoppas jag har ork att kika på grammygalan om någon vecka också, kan tänka mig att jag bryr mig om fler kategorier där än på Golden Globes. Tror jag brydde mig om typ 4st kategorier under hela nattens gala, då jag inte sett en enda av de nominerade filmerna + bara några få av de nominerade serierna... Jag borde nog bry mig mer om typ People's choice och Teen awards med tanke på min film/serie-smak, men aja.
 
Roliga saker som hände:
  • Leo DiCaprio vann pris?!?!?! Naw vännen, det var på tiden. (obs! vet att han vunnit en gång förut men det var liksom nio år sen, så shut it)
  • AMY POEHLER VANN?!?!?! Äntligen! + höll på att avlida av skratt över hela Amy + Bono-grejen.
  • Varken The Big Bang Theory eller Modern Family (eller dess skådisar) vann något pris?! Finally, förbannelsen är bruten!
  • Brooklyn Nine-Nine tog storslam! Följer den serien, dock tycker jag kanske inte att den är SÅÅÅÅÅÅÅ bra som folk vill få det till, men kul att de blir nominerade mitt i första säsongen och ba går och vinner!
  • Amy och Tina som hosts. Love you ladies (även om jag fortfarande inte riktigt förlåtit er för fjolårets Taylor Swift-pik...)!
  • Detta:
Saker som upprörde mig en smula:
  • Taylor Swift vann inte. Det förstod jag egentligen innan med tanke på vilka hon tävlade emot, men ÅH.
  • Parks and Recreation vann inte. Bullshit. Så upprörd att de aldrig vinner! Halllååååååå vet ni inte att det är världens absolut bästa serie??!!?!
  • Monica Potter vann inte för sin roll i Parenthood. Hallåååå juryn, har nu ens SETT förra säsongen av Parenthood?!?! Verkar nämligen inte så för om ni gjort det så hade ni fattat att priset var hennes och ingen annans. PUNKT.
Mja, det var väl typ det. Gillade förra årets gala bättre tror jag, tycker denna allt för ofta var lite småtråkig. Kan också bero på att ingen presentatör gjorde något knäppt a la Kristen Wiig och Will Ferrell 2013. Oh well!
 
Fast egentligen är väl klänningarna det mest intressanta när det kommer till kritan. Här är mina bästa:
 
 

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0