Så var 2013


Jahapp, vips så var 2013 över. Helt sjukt vad tiden går snabbt som attan.
 
Hur som helst så fick jag feeling för någon dag sen och ändrade bloggdesignen lite. Blev inte någon höjders, men den duger. Men vad är en ny bloggdesign utan nya blogginlägg? Nä, just. Tänkte därför krafsa ihop en liten årslista, så där för skoj skull.
 
Årets händelse:
Det måste vara när jag efter MYCKET kämpande vann två biljetter till mellofinalen. Det var genom någon app som Coop hade, man skulle svara rätt på tio mellofrågor så snabbt som möjligt och dagens tre bästa tider vann två biljetter var. Hade bara lyckats vinna typ rabattkuponger på chips och marshmallows innan, så när jag satt där och uppdaterade highscorelistan när klockan slog 00.01 och mitt namn låg tvåa (!) så var jag SÅ LYCKLIG!
 
(Bubblare: När vi drog till Malmö för att se en ESC-deltävling live + när jag och lil sis bokade resa till USA)
 
Årets låt:
Varför gör jag så här mot mig själv? Jag vet väl att jag inte kan välja en låt framför en annan? Pucko. Dock talar mitt last.fm-account för sig själv, årets låt är helt klart State of Drama - Falling. GUD vad jag kärade ner mig i den. Älskar när man fastnar så totalt för en låt att man måste lyssna på den hela hela tiden och liksom saknar den när man inte har möjlighet att lyssna på den? Enligt last.fm har jag lyssnat på den 108ggr, jämfört med min näst mest spelade låt som låg på 38 spelningar... Detta är alltså ej inräknat private session/offline-spelningar, alla gånger jag lyssnat på den på mobilen på buss/tåg eller när vi lyssnat på den i bilen... Hehe. Bara ÖNSKAR att låten de tävlar med i år är minst lika bra, men jag begriper tyvärr inte hur de ska lyckas med en sån fullträff igen.
 
Årets film:
Uj vad svårt, såg så många bra i år men kommer inte på någon som var överlägset bättre än någon annan. Inte någon film som kom ut i år, i alla fall. Det skulle vara Ego i så fall, haha. Tror jag såg den tre gånger i år... Äkta guilty pleasure-film! Kanske inte den BÄSTA filmen jag sett i år, men det är klart den jag sett flest gånger av filmer som släpptes på bluray i år.
 
Urval av kanonfilmer jag såg för första gången i år som alla borde se:
* Ramona and Beezus
* Monsters University
* The Odd Life of Timothy Green
* Dogfight
* Stand By Me
* Diary of a Wimpy Kid (alla tre! fast mest första)
* The Way Way Back
* A Bag of Hammers
* Rock of Ages
* Hokus Pokus, Alfons Åberg
* Ferris Bueller's Day Off
* Stuck In Love
* The Incredible Burt Wonderstone
* We're the Millers
 
Årets serie:
Mina bästa seriefynd i år måste vara The Fosters och Arrow! Och förstås JUNIOR MASTERCHEF, jämmern vad jag nötte det under en period. Är väl ingen serie egentligen, är mer ett tv-program. Men ändå! Överväger att skaffa viaplay en månad enbart för att få tillgång till den danska versionen...... Bästa feel good-programmet, alla måste se! SOM jag har skrattat ihjäl mig + bölgrinat pga söta barn. Usch, minns i början av Junior Masterchef Australia säsong 2 när Chandler kom på att han glömt knäppa på ugnen 5 min innan tiden var ute. Då grinade blödiga moderskänslo-Hanna, kan jag säga.
 
Årets tweet:
Tycker detta visar en tydlig bild på hur skum min twitterhumor är. Kunde t ex inte ens läsa upp köttbulletweeten för lillasyster pga skrattade för mycket...
 
Årets mashup:
Älskar att hitta bra mashups av låtar på youtube. Särskilt när man hittar en sån fantastiskt bra blandning av en låts sångpartier och en annan låts melodi att den blir bättre än origialet! Detta är mina bästa:
* Katy Perry - Roar (till The Script - Hall of Fame:s melodi)
* Imagine Dragons - Radioactive (till Fall Out Boy - Thnks fr th mmrs:s melodi)
* Radioactive in the dark (mix av Imagine Dragons - Radioactive + Fall Out Boy - My songs know that you did in the dark)
* Justin Bieber - Boyfriend (till Flo Rida - Whistle:s melodi)
* Taylor Swift - 22 (till Britney Spears - Lucky:s melodi) (Egentligen hörde jag denna redan ifjol, men den är så bra så den måste ju ha en plats på listan)
 
Årets sorgligaste:
När Cory Monteith dog + Glee-avsnittet där Finn dog. Blir helt klen bara jag tänker på det. Grinade och grinade och grinade och grinade. Fy friden. Äeeeee nu sitter jag här och tänker på Lea Micheles tal på Teen Choice Awards och blir helt grinfärdig, måste byta ämne illa kvickt!
 
Årets största längt inför 2014:
Längtar ungefär lika hysteriskt mycket till USA-resan i mars, som till mellosäsongen februari-mars.... Vilket provocerar folk en aning ;)
 
Gott nytt år på er!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0