Mello 2014: Final


 
 
Har sån fantastisk framförhållning, så det blir ett ihopstressat finalinlägg nu. Jag åker redan ikväll mot Stockholm, nämligen. Så ja, ett litet snabbt inlägg innan jag måste springa mot bussen för att ta mig till jobbet. 
 
1) Anton Ewald - Natural
Jag tycker ju denna är rätt trevlig, men han sjunger ju inget vidare och jag har redan börjat lessna lite på låten. Saknar "Begging"! Hoppas verkligen att Oscar klår honom, men jag tror det blir svårt, tyvärr... Vet att detta är hemskt ondsint, men jag skulle så älska att få se Anton göra en Måns-min under resultatet! Ni vet fejset Måns drog när han fick ynka 44 poäng av tittarna med "Hope and Glory". Guld. Samtidigt blir jag inte lack om denna vinner, men det finns ju andra som förtjänar det mer.
 
Placeringstippning: 3:a (går bra hos tittarna, hyfsat hos juryn)
Hoppas: 5:a
 
2) Ellen Benediktsson - Songbird
Denna är ju bara för trevlig! Håller fast vid att den lider av Pain of Salvation-syndromet, men jag tycker ändå att detta är en sån fin bit. Kvalitetsballad. Tror den går hem hos juryn, men vettekatten om svenska folket vill skicka detta till Köpenhamn... Tror på rätt låg placering.
 
Placeringstippning: 8:a (går bra hos juryn, sämre hos tittarna)
Hoppas: 7:a
 
3) Alcazar - Blame it on the Disco
Alla verkar älska denna? Jag också i och för sig, men det skulle inte falla mig in att rösta på den. Den behövs absolut i finalen, men jag vill inte att den ska vinna. 
 
Placeringstippning: 4:a (går bra hos tittarna, sämre hos juryn)
Hoppas: 6:a
 
4) Oscar Zia - Yes We Can
Favvo! Eller ja, en av mina favoriter i alla fall. Det suger att min magskänsla säger att denna kommer placera sig på nedre halvan... Så oförtjänt i så fall! Superbra peppig låt med ett jättesnyggt nummer (och en till synes ödmjuk sångare än Anton), hoppas den går hem hos juryn! "Begging" fick ju ändå rätt bra jurypoäng ifjol, så nån omöjlighet är det nog inte. Heja!
 
Placeringstippning: 7:a (mittenskikt hos både tittarna och juryn)
Hoppas: 3:a
 
5) Linus Svenning - Bröder
Men kräks lite på denna. De enda två som bara inte fååår vinna är just Linus och Yohio. Kommer bli SÅ lack då. Hu. Orkar inte med hans röst, refrängen + höjningen är trevliga, ogillar verserna. Hanna Stenhjärta tycker även att det blir för mycket med texten tillsammans med bilderna i bakgrunden och allt. Näe. Lägg ner.
 
Placeringstippning: 6:a (går bra hos tittarna, sämre hos juryn)
Hoppas: 9:a
 
6) Helena Paparizou - Survivor
Hoppas svennarna fattar att detta är bra och röstar! Vore skoj med en andra chansen-vinst igen, ändå (fast bara om det gäller Helena, INTE Linus...). Kan inte tänka mig nåt annat än att det blir en placering på övre halvan, med tanke på att juryn lär ÄLSKA detta och att tittarna mjuknat angående Helena.
 
Placeringstippning: 5:a (går bra hos juryn, hyfsat hos tittarna)
Hoppas: 4:a
 
7) YOHIO - To the End
Men sluta. Du har inte ens här att göra. Stick.
 
Placeringstippning: 9:a (går sådär hos juryn, sådär hos tittarna) (okej, önsketänkande, men ändå!)
Hoppas: 10:a
 
8) Sanna Nielsen - Undo
SÅ nyfiken på hur denna går hos juryn. Man liksom antar att de kommer älska den, men man vet ju inte? Ska bli mysigt att få uppleva den live i alla fall. Sanna får gärna vinna för mig!
 
Placeringstippning: 1:a (går bra hos både tittarna och juryn)
Hoppas: 2:a
 
9) Panetoz - Efter solsken
Pepp! Pepp! Glatt! Tjo! Jag gillar't, men tror den faller mellan stolarna samt ej går hem hos juryn. Tänker Frankrike 2010. Mycket samma stuk, men fick en skitplacering trots bra låt.
 
Placeringstippning: 10:a (går sådär hos tittarna, sämre hos juryn)
Hoppas: 8:a
 
10) Ace Wilder - Busy Doin' Nothin'
Åh, hoppas sååååå att denna faller juryn i smaken! Då har hon chans på vinst! Skulle vara så skoj att skicka detta till Eurovision. Skiter i om den kommer sist i Köpenhamn, jag vill bara ha den där! Heja! 
 
Placeringstippning: 2:a (går hyfsat hos juryn, bra hos tittarna)
Hoppas: 1:a
 
Det varr det, det. Vilka hejar ni på?
Snusmumriken

Jag förstår inte vad det är för fel på Yohios låt? Stråkinstrument i bakgrunden, lite häftig ljusshow på det och massiv buildup till slutet. Tycker denna har mer fräs än någon av State of Dramas låtar.

Känns som att du ba hatar Yohio helt villkorslöst x)

Tycker finalen i år verkar jättetråkig. Blä. Ingen värdig Eurovision-vinnare nånstans.

2014-03-07 @ 11:37:00

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0