Update: Orlando


Halloj där hemma i kylan och snön! Jag råkade investera i en Macbook igår, så nu kan jag ju faktiskt blogga lite så nära och kära kan ha lite koll på vad vi gör. Ni får dock nöja er med små bilder pga orkar inte ändra. 
 
Okej, först flög vi en halv evighet och sov inte en blund på planet. Kul..... Dock fanns Notting Hill och Frost att titta på på planet, så det var ju trevligt. Väl på Orlandos flygplats så åkte vi typ minibusstaxipryl direkt till hotellingången, checkade in och gick upp och sov.
 
 
Första dagen tog vi hotellets gratis shuttlebuss till Universal Studios! Dock gick vi bara runt på gratisområdet den dagen, pga ville chilla lite och gå på bio. Har sett exakt en kändis hittills och det var Mario Lopez som spelade in nånting på scenen på första bilden. Inte jättecoolt, men den dagen jag orkar lära mig att titta på Saved by the Bell så ökar nog häftighetsfaktorn.
 
 
Några "fina" bilder på oss i regnvädret. Jag hade min Veronica Mars-tröja på mig eftersom att vi skulle gå och se Veronica-filmen på bio! Tjiho!
 
 
Regn och rusk. 
 
Det var den dagen, det. Sen var det ju dags för min 22-årsdag som vi planerat att fira på Harry Potter-world. Dock vaknade jag med världens feber samt ont i halsen och grejer. Minns inte ens när jag var så sjuk senast. Knaprade alvedon, men det hjälpte inte särskilt mycket. Mådde som värst när vi nådde Harry Potter-delen, så jag var totalt helt oengagerad och ville bara sjunka genom jorden. Fick ofta sätta mig ner och vila pga ont i kroppen och svimfärdig... Hade frossa trots att solen sken så fint. Ingen höjdardag, inte. 
 
När vi lämnade parken där HP-world låg och gick in på vanliga Universal-parken, så såg vi att de hade nåt slags "Fear Factor Live" som man kunde titta på. Man fick anmäla sig och så valde de ut fem stycken som fick vara med i en light-variant av Fear Factor, typ. Hatar Fear Factor (i alla fall delarna där de äter äckliga grejer), men tänkte att det ju vore trevligt att vila kroppen en stund samt tänka på nåt annat än hur dåligt jag mår. Och efter det måste alvedonerna kicka in, för då var jag rätt pigg! Orkade engagera mig! Yay!
 
 
Sprang in i en julbutik mitt på Universal? SÅ mysigt, lots of Grinchar och så spelades det julmusik. Lovely! Köpte en "How the Grinch Stole Christmas"-bok till mig själv pga anledningar. Plus att Adina hittade gos-enhörningen från Despicable Me. "It's so fluffy I'm gonna die!!!!!!!!!!"
 
 
Det är allt jag orkar skriva just nu, för nu ska vi göra oss i ordning och dra till Premium Outlets! Skriver mer ikväll antar jag. Hejsvej!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0