365 day movie challenge - vecka 14


(Här kan du läsa mer om utmaningen)



Sakta men säkert börjar jag komma in i filmtittandet igen. Förhoppningsvis kommer peppen hålla i sig i åtminstone nåra veckor framöver, dock antar jag att det kommer trappas ner igen när jag börjar min praktik (om jag får klartecken från arbetsförmedlingen, vill säga). Tror nämligen jag kommer vara där 9-18 varje dag, inte mycket tid kvar för film. Men det skiter man väl i när man ska hänga i en blomsterbutik och mysa bland blommor hela dagarna!

38. The Hunger Games (2012) - Hooooooly smokes, sicken rulle! Älskade den från början till slut. FULL POTT! Har inget mer att säga än: SE DEN! Kan den komma ut i butik snart, eller? Vill köpa nununununu!
★ ★ ★ ★ 

39. The Vow (2012) - Har längtat efter denna i säkert ett år eller nåt, liksom Rachel McAdams och Channing Tatum i ett kärleksdrama, det kan ju inte gå fel? Hade nog lite väl höga förväntningar dock. Trodde den skulle hålla typ Notebook-klass. Riktigt så maffig var den tyvärr icke. Trots att filmen var rätt okej blev jag lite smålack, storyn hade ju sååååå mycket potential! Varför inte ta till vara på den? Synd på sån fin tanke.
★ ★ (2,5 av 5)

40. What's Your Number (2011) - När trailern var ny dissade jag den här filmen rakt av, tänkte INTE slösa tid på att se en sån skitrulle. När filmen väl kom hörde jag massa ros om den så jag kunde ju inte hålla mig. Blev mycket glatt överraskad, den var ju jätterolig och faktiskt jättemysig här och där? Inte vad jag väntat mig. Gillar Anna Faris när hon spelar knäppa knasroller a la Samantha i Just Friends, men som huvudkaraktär i en chickflick, nja. Kändes lite väl otrovärdig at times, och hennes ansträngda röst ger mig skavsår i öronen. Väldigt väldigt väldigt väldigt bra val att casta Chris Evans dock, det tackar vi för. Älskar att Chris Pratt spelar Disgusting Donald också, både för att han är underbart rolig och för att han ju är gift med Anna Faris på riktigt. Lite kuriosa, så där. Summa summarum: fnissade mycket och myste mycket. Bra tjejfilmsbetyg.
★ ★ ★ (3,8 av 5)

41. 50/50 (2011) - Denna hade jag också väntat länge på att få se. Himla bra film. Roliga och äkta konversationer, bra skådespel, osv. Alltså Seth Rogen, vilken himla pajas. Skrattade högt så fort han öppnade käften, i stort sett. Hans grimaser och kommentarer under scenen som bilden på filmaffischen kommer ifrån, herrrrrregud. Älskade mixen av det komiska och det seriösa, det kändes mer på riktigt då än om det skulle vara en klassisk snyftare, liksom. Rekommenderas.
★ ★ ★ 

42. Life As We Know It (2010) - Var inställd på att detta skulle vara typ serien "Up All Night" fast i filmformat. Ett gift par som får barn och man får följa deras galna upptåg i en skruvad komedi. Där var man ju ute och cyklade. Jag tycker filmen var fantastiskt bra, en rolig överraskning så här i början på påskhelgen. Fin och udda historia och roliga konversationer. Ett liiiitet minus över det aningens utdragna slutet, men over all - kanoners.
★ ★ ★ (typ 3,9435475485369 av 5)
Jessica

Åh ja. Hade gärna köpt Hunger Games för två månader sen.

Har du läst boken/böckerna?

2012-05-06 @ 14:11:32
URL: http://litesocker.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0