365 day movie challenge - vecka 16


(Här kan du läsa mer om utmaningen)



Har varit off ett tag nu pga Edsbyn-visit osv, men nu är jag igång igen. Sett fem filmer på tre dagar. Inte illa!

48. We Bought a Zoo (2011) - Hade hört talas om titeln innan, men måste ha blandat ihop den med "Zookeepers", och eftersom att jag läst att det är en dussinkomedi med dåliga ratings så stod den inte direkt högst på min filmer-jag-måste-se-lista om man säger... Det var ju puckat, för jag har svårt att tro att dessa två filmer har något mer gemensamt än djur på ett zoo. Anyways... GUDARS VILKEN UNDERBAR FILM! Satt och log, grinade, skrattade, myste, osv om vart annat genom hela filmen. SE DEN! NU! AHHH! Dock verkade filmen visas på bio redan i slutet av 2011 i USA, men visas kommer inte till Sveriges biografer förrän i mitten av maj? Seriöst? Det är 2012 och det ska behöva ta ett halvår för att få en film att visas i Sverige? Orkar inte. Jag som ville köpa filmen NU! Lär säkert få vänta till typ jul eller nåt. Ugh.
★ ★ ★ ★ 

49. Greta - Surviving Summer (2009) - Såg trailern och tyckte den såg fin ut men alltså nej. Hilary Duff är sjukt otrovärdig i en sån kaxig/dryg/rebellisk/etc roll. Blir pinsamt och konstigt. Sen vill man ju bara slå hennes karaktär också, usch vilken jobbig människa. Kan ju säga att killen som spelar mot henne är på tok för bra för henne och är värd någon bättre, kära nån. Mot slutet spårade det ur rejält, orkade inte. Den var dock helt okej lite här och var i början, så jag är snäll när jag ger den 1,5 i betyg.
✰ ✰ (1,5 av 5)

50. The Cure (1995) - Hade väntat mig en riktigt snyftare, det var liksom därför jag ville se den. Storyn verkade påminna mycket om "The Mighty" som jag tycker om jättemycket och alltid grinar floder till, så jag vad inställd på att grina som en bebis även denna gång. Slutade med att jag inte klämde ur mig en sketen liten tårdroppe ens. Alltså jag vet inte, jag fastnade inte i storyn direkt. Kom ofta på mig själv sitta och slösurfa istället för att kika på filmen. På de sorgliga ställena satt jag helt oberörd och tänkte med "oj" och "jaha". Fast egentligen var det ju inget fel på den, så alltså jaa. Svårt att betygsätta. Jag kanske helt enkelt inte var på rätt humör för att se den filmen just då. Hm. Oh, well.
★ ★  ✰ ✰

51. Simon Birch (1998) - Jag har sett filmen fläckvis på tv för många år sen, mindes t ex baseball-incidenten och julspelet, men that was it. Gillade första halvan mest, satt och fnissade och myste och tänkte "åååh, den här ska jag ge minst en fyra i betyg!". Sen hände nåt. Vet inte vad, men jag liksom lessnade lite. Den blev inte dålig, men jag var inte så engagerad längre. Summa summarum var filmen bra, nu fick jag ju grina lite också, hehe.
★ ★  ✰ (3,5 av 5)

52. Sundays at Tiffany's (2010) - När jag skulle flyga från New York till Las Vegas i våras kikade jag runt i en bokhandel på flygplatsen efter någon bok att läsa på planet. Hittade då denna och var sååååå nära att köpa den men struntade i det. Läste på omslaget något om att den nu fanns på DVD så jag skrev upp titeln och imdb:ade den när jag kom hem igen. Tyvärr är jag ju så puckad att jag ofta blir påverkad av recensionerna jag läser och eftersom filmen inte fått särskilt bra omdömen tappade jag lusten att se den. Nu, nästan ett år senare tog jag mig i kragen och tittade på den, och hallå! Den var ju jättesöt?!?! Rätt B på sina håll, men det är ju ändå en TV-film och man har nog mer att skylla på manusskrivarna än skådespelarna. Jag gillade den, precis min kopp te!
★ ★ ★ ✰ ✰
Sofia

Jagh hade nog också behövt ha en utmaning så jag såg på en film om dagen men jag är så fast i alla mina tv serier :)Men jag har så många filmer på min lisa som jag egentligen vill se!

2012-05-29 @ 15:24:20
URL: http://www.nattstad.se/Sofia.Mattsson

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0